Söndagmorgon

Ser ut att bli en härlig dag i dag med.

I dag vill jag börja med att gratta min fina vän S som gift sig med sin F! Stort grattis till Er båda!



Dagen idag innehåller bl a, skjuts av barn till buss. Dottern åker på förmiddagen till sin pappa för hon ska på audition i morgon. Sonen med kompis åker senare under dagen. Det fanns inte plats på samma buss för dottern så det är tur man bor i världsmetropolen Bynn där det går flera bussar till huvudstan en söndag som denna, hö hö.

Lite tvättande blir det nog, för det går snabbt att torka när man kan hänga ut tvätten. Sen vill jag naturligtvis pyssla lite i trädgården med. Det är terapi det... å vad jag mår bra när jag får påta lite och se hur fint allt blir.

I går kväll hade vi en mysig middag med grillning grande. Ja det är en sån där grillning när maken gör "extra allt" Det bjöds på grillad fläskfilét, grillad kyckling, grillat lamm, klyftpotatis, bea, tsatsiki, haidari (stavning?), pitabröd, en god mozzarellasallad, grillad haloumi..... och säkert en massa som jag glömt att nämna. Till efterrätt blev det hemlagad rabarberpaj med vaniljsås.

Vi var många till bords, dottern med sin kompis L, sonen med sin kompis V, svärmor, min "syster i anden" Lotta och så maken och jag då förstås, Åh vad mysigt och kul vi hade. Blir mycket skratt med också allvar när vi ses jag och söstra mi.

Ha en härlig söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0