Nu är det helg!

Fredagkväll och Lilleman sitter på bussen. Ska hämta honom om en stund. Ska bli så mysigt att ha honom här. Dottern har en kompis här som ska sova över och det bubblar av skratt på hennes rum. Man blir så glad när barnen har roligt.

I helgen är det Rättviks marknad. Får se om barnen vill åka dit, i så fall gör vi det i morgon. I kväll ska vi äta tacos och i morgon ska vi grilla. För dom har lovat att det ska bli varmt och soligt i helgen. Det ser jag verkligen fram emot.



Idag har vi planterat ut resten av våra växter. Var och köpte rosorna idag. Det finns en kanadensisk sort som ska vara bra för vårt klimat. Planterade dem i rosjord och vattnade ordentligt så nu får vi hoppas att allt tar sig fint som vi planterat. De sista taggbuskarna tog min tålmodige make bort idag. Alla rabatter är nu välfyllda, kvar är bara ett träd och så kryddor, grönsaker, smultron och potatis. Men det ska maken ta i morgon. Han ansvarar för de ätbara landen och jag för blommorna. :)

Några buskar är kvar att köpa. Forsythia och rosenkvitten och så eventuellt några fler bärbuskar. Vi får se vad det kan bli.

Kanske vi får tid att sätta upp vår fina trädgårdspaviljong också i helgen och placera ut de vita trädgårdsmöblerna i den. Cafégruppen har jag tänkt ställa på framsidan.

Jag har köksfönstret smockfullt av pelargoner. Har köpt en del men tagit många sticklingar som vuxit på sig bra. De ska alla utplanteras i två vita balkonglådor som vi köpt att hänga över altanräcket. De går att lyfta in på natten om det finns risk för frost. Praktiskt tycker jag.

I morgon ska jag försöka ta några bilder och lägga ut.

Trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0