Ljuset kom in

Ja det är inte nån utomjordsupplevelse jag syftar till, bara nästan ha ha! Vi har ett stort, långt fönster i vardagsrummet, bestående fyra fönster på rad. Utanför detta fönster har det stått en stor en och en cypress. De har verkligen stoppat allt ljusinsläpp ifrån det fönstret. Igår åkte de upp på vår göralista och maken sågade ner dem idag. Jätteskönt och vardagsrummet blev så mycket ljusare.

Själv har jag rensat ogräs, grävt upp och planterat om förvuxna plantor. Jättemånga blev det innan jag var klar, och bra blev det också. Sedan har maken klippt gräset, satt en gräsavskiljare mellan gräsmattan och ett utav blomlanden. Sen har jag planterat alla mina större pelargoner i en stor gammal trätunna, fylld med ny, fin jord. Så nu hoppas jag dom växer, frodas och blomstrar för fullt.

På lördag ska vi handla blommor till två balkonglådor och till en ampel vid entren. Det blir nog också en del lösa stora krukor som ska fyllas. Får se om det även finns perenner för då åker det nog med en och annan sån också. Vi handlar här uppe på norr för de har riggat för försäljning där har jag sett och öppnar på lördag. Det blir perfekt det,

Jag hoppas vi hinner måla södersidan av huset innan midsommar. Det behövs och sedan så funderar vi vad vi ska göra med altanräcket som är murket på vissa håll och målat med plastfärg. Nåt som jag verkligen ogillar. Såg att även räcket vid källartrappen behöver skrapas och målas. Men där var virket fint i alla fall, som tur var. Tror vi får ta en tur till färgaffären och köpa en brun oljefärg till fasaden och garaget och även köpa vit demidekk till altanräcke och vissa trädgårdsmöbler. Eller så funderar vi på att köpa tryckimpregnierat och helt sonika bara bygga ett bytt räcke. Ja, ja... får se vad det blir.

Vill måla ytterdörren och dörren på lekstugan vita också. Så vi har ju lite att pyssla med, helt klart.

Nu ska jag krypa ner i ett varmt bad, för ryggen värker av grävandet. Men kul var det att kunna gräva. Det var längesedan jag kunde det så det är verkligen ett steg i rätt riktning.

Huj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0