Fredagsmys

Maken lagar middag. Det blir bakad potatis, räkor och vitlöksbröd och en massa annat gott. Till det lite gott vitt.
Barnen är hos sin pappa och det är tomt och tyst i huset. I vanlig ordning blir det lite fixande och donande den här helgen, men också en massa mys.



Jag tänker ofta på vilken underbar man jag har. Häromdagen hade maken sorterat tvätt och att hitta en fin prydligt vikt hög tvätt på sin säng, det är kärlek det. Likadant att få ligga och vila och bara vänta på att bli serverad mat. Kärlek i vardagen tror jag mera på än omständigt planerade romantiska handlingar.

Jag är väldigt billig i drift när jag förmår att uppskatta gester av detta slag det vet jag och det är ju vardagar vi har mest av eller hur?

I dag är en av mina favoriter med i "Så ska det låta". Jill Johnson - det är en artist man också blir glad av att både höra och se. Lyssnade på henner sommarprogram och vilken varm, fin och ödmjuk människa hon är.



Ha en underbar fredagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0