Vasaloppssöndag

Ni som känner mig vet ju att det inte är många sportevenemang som jag följer på Tv. Men Vasaloppet hör till undantagen. Kan jag så sätter jag på Tvn strax innan kl 8 på Vasaloppssöndagen. Så även i år. Härligt att höra att det är bra förutsättningar för de som åker och kul att se att solen skiner på dom stackarna som ska kämpa i 9 mil.






Jag minns när jag var liten och jag och min kusin fick följa med mormor och morfar till Mora och titta på när morbror Curt gick i mål. Minns att det var mycket folk och kommers och väldigt mycket att "glåma" på för en liten tjej från bynn.

Jag tycker dom är duktig som orkar åka så långt och speciellt de som åker långt bak i ledet och som får köa länge vid starten.



Nog om sport nu!

Från detta till något helt annat.

Vi började ju lite garageröjning maken och jag idag och tanken är väl att vi ska hinna lite i dag med.

Jag har tre fina kornisher om nån är intresserad. Det är inget nytillverkat utan gedigna äldre, men i fint skick. Hör av er i så fall. Slänger ut lite bilder här:


Har en av de här vita kvar. Den är 120 cm bred och det är fina detaljer av guld på.

Sedan har jag 2 st i brunt och guld och med en bredd på 145 cm:





Vore ju bra om de kom till användning. 500 kr st. Som hittat ju. :)





Kommentarer
Postat av: calma

Hej vänneDå är vi två,som ej är ngr större sportentusiaster.jag gillar ej ens VAsaloppet,L

men,men,,tur man är olika



Festligt detta med kornicher(stavfel?)

för jag vill ah,men ej min älskade man,,så denna gången L,får han som han vill,synd,tycker det är lite fint och vi bor ju i ett rätt gammalt hus



Ja,skönt med lite röj,man behöver det så väl,



Nu ska jag snart nanna,

Ha det så bra det bara går,,kramen från Calma:=)

2011-03-06 @ 21:58:12
URL: http://calma-s.bloggplatsen.se
Postat av: Madde

Pappa åkte ju dessutom med cigarett i munnen.

Att han åker slalom i jeans är också imponerande! :)

Ha en skön dag!

2011-03-09 @ 12:08:23
URL: http://blogg.mama.nu/mandy/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0