Trött

Vaknade kl 5 i morse och kunde inte somna om. Inte förrän maken gick ut med hundarna kl 8 somnade jag. En halvtimme ungefär. Efter frukost bar mannen in en drös med lådor till mig som jag har sorterat upp. Foton, album och böcker har det mest varit som jag har sorterat och plockat med. Skönt med ordning även om det tar tid.

Maken har även kört iväg ett helt gäng kartonger med gamla kläder till Erikshjälpen. Men några tjock-tv-apparater ville dom inte ha. Nån annan som vill? Dom är gratis. Får väl bli soptippen i morgon annars då, för dit blir det några turer då.

Själv ska jag försöka hitta några billiga vita Billybokhyllor på annons. För jag har fått för mig att ett gäng böcker i vardagsrummet förhöjer mysfaktorn. Jag är ju inte mycket för det minimalstiska jag. Dock vill jag att det mesta ska ha en funktion när jag inreder och det får inte bli plottrigt och rörigt, men ändå inte för avskalat. Det är en nöt att knäcka det ni. Men jag vet en som verkligen kunde få till det när det gällde inredning. Det var min bästa vän Marie. Hon hade alltid så mysig och varm inredning.

Tror faktiskt jag ska ta och sova lite middag nu jag. Maken har tre bioföreställningar på rad så de kvarvarande kartongerna kan få vänta ett tag. Tar å blönner lite nu ja da!

Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0