Nackspärr

Har åkt på nackspärr eller så är det något av mina tre diskbråck i nacken som spökar. Men träningsvärken är bättre idag så det blir träning på tisdag igen. (Är det inte det ena så är det det andra sa tanten som blödde näsblod).
Idag har jag plockat lite, vattnat blommor, fyllt på vatten i akvariet och tömt samtliga papperskorgar i hela huset. Sopbilen kommer i morgonbitti och då måste ju tunnan vara proppfull eller hur?

Vi får övernattande gäster några nätter så vi har även fixat med sängplatser och bäddat.

Ska göra en liten omflyttning på fönsterbrädorna strax och ha saint paulierna i matsalen och pellisarna i köket. Det blir nog bra det. Vill köpa pensér och plantera i krukor och ställa ut, men får nog ge mig till tåls lite till tror jag. Rabattera på södersidan är snöfria nu och jag ser att det är massor av lökväxter på väg upp. Ska bli spännande att se vad det är.

Så snart det går ska vi plantera våra fina pioner. Vi har en dillpion och några rosa/röda och ett par vita.
Här kommer lite ögongodis för alla pionälskare.






Snyggt va?  Inte mina, men jag har ungefär likadana.

Sen funderar jag på att göra nån rabatt på framsidan med stenar. Liknande denna:


Fast jag vill nog ha lite lavendel i min....


Näpp nu ska jag sluta drömma för en stund och fixa lite innan Lilleman ska på bussen till sin pappa.

Ha en fortsatt trevlig söndag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0