Intensiv dag

Vi började ju som sagt denna dag med Vasaloppet. Hann inte med hela dock men såg målgången. Sen blev det garagestädning för maken och packa upp och sortera i inburna kartonger för min del. Har sorterat allt från foton till handdukar idag.

Sedan var vi på 14 års kalas och grattade systerdottern som hade både lagat mat och bakat en god budapest alldeles själv. Supergott och jättetrevligt var det. Stannade förbi Ica och handlade lite sedan bjöd vi svärmor på oxfilé på kvällen. Själv avslutade jag kvällen med att dona munnen på min lilla hund. Hon är så duktig min lilla Lizzie även om hon avskyr att skrapa tänderna. Men jag gör det så ofta så det hinner inte bli så mycket.

Dolly är värre än värst hon att ta tandsten på så henne klarar jag inte själv. Fegare hund får man leta efter.... jo förresten Jolly är nog snäppet värre. Men hon har tack och lov ingen tandsten än och jag hoppas verkligen att det förblir så. För det räcker med kloklippning på henne, lilla fegfia :)

Näpp lite Tv nu innan det är dags att sova. I morgon fortsätter vi sortera upp våra sista prylar och så blir det en tur till Erikshjälpen också, med kläder.

Natti natt!


Kommentarer
Postat av: Nilla

Jag tror jag måste få maken att läsa i din blogg. Vi har förrådet fullt av kartonger vars innehåll jag inte har en aning om. Men en del är så tunga (kanske böcker) så jag får inte ner dem. De står naturligtvis högst upp. Ja ja, han kanske får ett ryck när det blir varmare och soligare ute. Hoppas på det. Under tiden får jag läsa om hur duktiga ni är hihi.

Kram på dig

2011-03-07 @ 11:14:25
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0