Sov gott Lill-Hjördis

Fina lilla hunden Hjördis fick flytta till hundhimlen i går kväll. Hon fick ett långt och fint liv. Hennes underbara matte Johanna gav henne en fin ålderdom. Men även ett hundliv har ett slut och Hjördis fick bli ganska precis 14 år och 3 månader.

Sov gott Hjördan och tack för alla fina minnen vi har med dig.


bilden från Matte Johannas blogg

Avslutar med denna:

REGNBÅGENS BRO

REGNBÅGENS BRO


Någonstans finns en bro mellan himlen och vår jord...

Just på vår sida om himlen finns en alldeles särskild plats, Regnbågens bro.

Då ett djur, som stått någon av oss särskilt nära i livet, till sist dör, börjar det sin vandring till Regnbågens Bro.

Därbortom, väntar grönskande ängar och böljande kullar på våra älskade vänner, där de kan springa och leka tillsammans. Där finns gott om mat, vatten och solsken som håller våra vänner varma och nöjda.

Alla de djur som varit sjuka eller gamla, återfår sin hälsa och styrka. De som varit skadade eller lemlästade, görs hela och starka igen, just sådana vi minns dem i våra drömmar om dagar i en tid som gått.

Våra djur är lyckliga och nöjda men, ändå fattas något, alla känner de saknaden efter någon särskilt utvald, någon de lämnat efter sig. De springer alla omkring och leker tills den dag kommer då en av dem hastigt stannar upp mitt i leken, för att skåda bort i fjärran... Hennes blick är spänd och uppmärksam, iver och otålighet får hennes kropp att skälva. Plötsligt störtar hon iväg från gruppen, flyger över det gröna gräset så fort hennes ben bär henne, allt snabbare och snabbare...

DU har blivit upptäckt och när du och din älskade vän möts, kastar ni er om varandra i outsäglig lycka, för att aldrig mer skiljas åt. Överlycklig slickar hon dig över hela ditt ansikte medan din varma hand åter smeker hennes älskade huvud och ännu en gång ser du in i dessa trogna ögon, som så länge saknats i ditt liv, men alltid funnits i ditt hjärta.

Tillsammans vandrar ni sedan över Regnbågens Bro...för att aldrig mer skiljas åt.


Kommentarer
Postat av: Nilla

Så fin hon var. Jag har för mig att jag har träffat Hjördis när ni bodde i Norrviken, kan det stämma? Du hade valpar en gång när jag var där. En tjock liten klump ;) som låg i mitt knä. Funderade på att smuggla med mig henne. Kan det ha varit en av Hjördis valpar.

Kram

2011-06-09 @ 18:25:41
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Helen

Svar till Nilla.

Nej Hjördis var aldrig med i Norrviken. Jag flyttade från Norrviken i augusti 1997 och Hjördis kom till oss i september som fodervärdshund. Vi fick henne en valpkull senare sommaren 1998. Hon har bott hos oss tills för några år sedan när hon började få jobbigt med unghundarna. Då skänkte jag henne till Calles dotter Johanna som tagit mycket bra hand om henne sedan dess. Hon fick en fin ålderdom och blev mycket ompysslad av sin matte.



Hundarna du tänker på Nilla är nog Ronja (f. 1993) och hennes dotter Amanda (Mandis, f 1995). Vi hade 5 valpkullar när vi bodde i Norrviken.

2011-06-09 @ 22:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0