Karlar! (eller kärar då som vi säger i bynn)

Karlar är märkliga varelser kan man ibland tycka. Undrar i bland hur Gud tänkte när han skapade dom? Kom faktiskt att tänka på det i morse när jag beslöt mig för att göra ett experiment. Experimenten kallade jag: "Hur länge kan en karl sova om ingen väcker honom". Försöket sprack dock kl 11.10 då objektets moder ringde och ville ha sina fönster putsade. Får göra ett nytt försök en annan gång.

Så till frukosten... ja som ni förstår av ovanskrivna så blev det inget melodikryss idag för makarna i detta hus. Men vi satt som vi brukar ibland med varsin del av Ljusnan och åt frukost. (sonen hade ätit för länge sen) Karln i huset hade ätit ett halvt ägg när han reser sig från bordet och försvinner iväg nånstans ut i hallen.

Värst vad det toabesöket kom hastigt på tänkte jag. Tänk att karlar alltid måste ha utlopp för sina kroppsfunktioner omedelbart... fortsatte tankarna. Men han kom tillbaka snart nog så jag antog att det inte var toabesök som föranledde honom att lämna halva ägget i äggkoppen på bordet.

Nyfiken som jag var så frågade jag givetvis vad det var som fick honom att rusa upp sådär mitt i. Förklaringen kom efter en stund. Han kom på att snusdosan låg på nattygsbordet i sovrummet. Men hur i hela friden kan man komma på att man måste trycka in en snus mitt i ätandet av två ägghalvor. Jaaa ni... det lär jag ju aldrig få någon förklaring på. Ibland är karlar bara obegripliga.

Själv har jag inga egenheter alls.... eller... hmmm jorå det händer att jag tar med mig min lilla bärbara på dass och sittet och farmar. I vanliga fall läser jag Allt i hemmet eller nån annan heminredningstidning. Fast inte mitt i frukosten och inte mitt emellan ätandet av två ägghalvor.

Men jag älskar min make gränslöst. Vi bjuder varandra på många glada skratt (och ett och annat blogginlägg).

För vem vill vara gift med nån som inte har några egenheter? Som är alltigenom perfekt och riktig. Ja inte jag i alla fall. Skulle vara jobbigt för en sån som mig det, som hela tiden kämpar med mina egna tillkortakommanden.

Tjo på er och sätt för allt i världen i gång och dansa "Kom glada sol" - dansen nu! För jag är GRYMT trött på detta regniga gråväder.




Kommentarer
Postat av: Nilla

Tack för härlig läsning, hihi, sitter bara och ler :)

Kram

2011-06-18 @ 17:21:04
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0