Grattis Linnéa

Grattis min vackra fina och underbara dotter Linnéa på din 16 årsdag.
(Fotot taget av Martina Wiklund, en duktig blivande fotograf som jag absolut tycker ni ska anlita om ni vill ha fina bilder till humana priser).


Denna dag för 16 år sedan tillbringade jag i Upplands Väsby. Linnéa är född på Löwenströmska sjukhuset. Vi åkte in runt kl 13. Stora syskonen klättrade i stort sett på väggarna av iver ioch mormor och morfar var där för att passa dem. Vi bodde i Norrviken i Sollentuna då.

Värkarna var inte så intensiva till en början så pappan och jag var ute och promenerade och avslutade promenaden på Mc Donalds, så pappan fick lite mat i magen. Där började värkarna bli mer intensiva så vi gick tillbaka till förlossningen. Efter det att jag riggats i förlossningens snygga outfit så uppmanades jag att promenera runt i korridoren. Jag gick och kollade in vilka barnmorskor som jobbade den kvällen och hittade en jättetrevlig barnmorska som vi haft en lektion med på föräldrautbildningen. Henne önskade jag att få och fick så också. Hon var så glad över att ha en mamma som önskat att få just henne.

För att göra en lång historia kortare så sa barnmorskan att jag skulle få lägga mig i ett varmt och skönt bad för att lindra smärtan. Jag var öppen 1 ½ cm när hon sa det. Så skulle de rulla mig tvärs över en korridor där badkaret fanns. Då fick jag krystvärkar. -Det kan inte vara möjligt, sa barnmorskan. -Känn efter då, sa jag.

Det gjorde hon och det visade sig att jag hade rätt. Ut kom Linnéa med en väldig fart och utan smärtlindring. Lite lustgas hade jag ibland, men inget mera. Syskonen och mormor och morfar kom och tittade på underverket mitt i natten och räknade fingrar och tår.

23.00 föddes min fina dotter, barn nr 3 för mig. Tack gojäntan för att jag får vara din mamma. Älskar dig gränslöst. Grattis på DIN dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0