För det är bara... regn hos mig

Visst, det rensar luften och det är bra för potatisarna. MEN det är bra nu. Regn i ett dygn räcker. Jag vill att alla fina barn här uppe ska få sol på sin skolavslutning. Jag vill att det ska vara sol på Linnéas bjudning här hemma på onsdag. Nog för att vi har ett stort hus där det går alldeles utmärkt att samla de släktingar som kommer, men det hade varit mysigt om vi kunnat sitta ute i vår fina trädgård och njuta. Nu när allting blommar och det är så vackert.

Men än är inte hoppet ute och jag är ju en positiv person så jag hoppas vädret ändras till på onsdag.

Idag efter jobbet åkte vi till Bollnäs. Vi hade lite ärenden att uträtta. När vi kom hem sov jag middag. Jag var så grymt trött efter som jag sovit så dåligt i natt.

Dottern som varit i Vinströmmarna med niorna och tältat, sov bort hela dagen. Maken undrade vad det var för tjejer han delade hus med... som bara sov. Ha ha ha

Men välbehövligt var det, det lovar jag.

I morgon kväll har vi skolavslutning på min skola. Sedan börjar sommarlovet!

På torsdag ska Lizzie få dejta sin fästman Hugo. Får se om hon låter sig bli parad. Hon ställer i alla fall upp sig för Jolly som också börjat löpa. Hoppas det går bra denna gång för lilla Lizziegumman. Hon skulle vara en så duktig mamma.

Nej nu finns det lite att pyssla med innan det blir dags att gå och sova.... igen... he he he


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0