Sol och vind

Öland är ju solens och vindarnas ö. Det visar den med råge idag. Vilket är bra för jag tvättade i förmiddags och hängde till tork ute på torkvindan. Dottern tyckte jag var bra på att tvätta och jag är väl benägen att hålla med. Satte mig ute i solen med lite härlig musik och tvättade för hand. Men grumme tvättsåpa. Kunde farmor kan väl jag :)
Sov faktiskt riktigt länge i morse. Lyckades somna om trots att jag vaknade halv åtta. Bra gjort av mig! Idag har vi haft en läsdag. Jag plöjer mig igenom min tredje bok av Mons Kallentoft, vilket är lätt för han skriver så bra.
Strax ska vi grädda våfflor och äta med nyplockade jordgubbar från Böda som en gullig farbror var förbi vår husvagn och sålde. Inget är som Öländska jordgubbar. :)
I dag fyller min underbara svärmor år. Henne ska vi fira när vi kommer hem. Men det hindrar inte från att vi säger HURRA idag på bloggvis.
Grattis Alice!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0