ZZZZzzzz

Tänk vad trött man kan bli av smärtstllande mediciner. Jag vaknade i morse, tog en liten morgonpromenad, fram och åter i rummen på övervåningen. Fixade lite här och piffade lite där. Allt som jag kan fixa med rak rygg utan att bli stående för länge går bra och sa ska det helst inte vara några lyft överhuvudtaget.

Gick förbi bänken där katterna har sin mat eftersom gnällspiken Max klagade högljutt när jag kom in i köket. Det brukar han göra när maten behöver fyllas på. Men där var välfyllt och allt i sin ordning. I en liten vit box på samma bänk förvarar jag även månadens räkningar. Många av dom var lite slarvigt istoppade så jag tänkte bara rätta till dom så det skulle se prydligt ut.

Max satt på köksbordet bakom min rygg och när han hörde att något lät, även om det bara var pappersprassel, så trodde han det var mat. Så han kastar sig emot bänken men lyckas på nåt sätt få med bara överkroppen så han satte klorna i den lilla tablett som kattmaten står på och höll på att dra med sig såväl mat- som vattenskål i fallet. Jag lyckades rädda allt i sista sekund. En mycket förvånad Max satt på köksgolvet och började generat tvätta sin päls. Hans båda fruar Zelda och Mimmi tittade förebrående på honom. Dom satt i köksfönstret och spanade på fåglar dom.

Så det blev till att städa och göra fint på bänken efter all utspilld kattmat. Var ju tacksam att allt inte hamnade på golvet i stället för då hade den stackars hussen fått tagit rätt på det.

Sen när lugnet var återställt fick jag hetvägg till frukost (semla med varm mjölk) av min underbara make. Åååh vad det är gott. Tog en kopp kaffe och sen skulle projekt duschning ta vid. Efter duschen tyckte ryggen att det var dags för ett piller och lite vila så jag gjorde som ryggen sa. La mig i sängen och läste en stund. Maken kom in och la sig bredvid. Sen föll ögonen ihop på oss båda två och vi sov garanterat ett par timmar. Kära nån... det är inte klokt hur mycket man kan sova.



Nu ska maken strax åka och jobba medans jag ska upp och röra på mig en stund igen. Sen blir det väl lite Tv tid. Ha en bra kväll allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0