Sköna människor

En av mina favorit låtskrivare är Ingemar Olsson. Här kommer ett klipp från TV serien "Minns du sången".

Jag älskar den här sången. Den påminner mig om att det krävs många människor för att forma en värld. Vi är alla olika men vi har alla nåt att ge. Vi har lätt att bedömma varandra efter pärmarna vi människor, hur vi tror att någon är på utanskriften eller pga den åsikt vi bestämt oss ha om den personen. Åsikter om andra kan ibland vara gjutna i sten och det kan vara väldigt svårt att ändra på fördomar om att en är si och en annan så.

Men vet ni vad? Vi tar och struntar i det. För du och jag är värdefulla. Vi kan vara olika till både innehåll och det yttre. Precis som böcker i ett bibliotek. ÄVen om vi ibland hamnar lite snett så är vi värdefulla och har nåt att ge,

Här kommer nu Ingemar Olsson och underbara Christina Gunnardo (som numera sjunger i den himmelska kören) och sjunger SKÖNA MÄNNISKOR.

Texten talar för sig själv, lyssna på den.


Kommentarer
Postat av: calma

Hej vännen!

Tack för du delaar med dej av den fina sången,

SÅ sant,så sant

Nu ska en trött Calma sussa,skriver mer en annan dag

Jobbardag imorron igen,,

Take care

Kram från vännen Calma:=)

2011-01-29 @ 23:32:23
URL: http://calma-s.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0