Nyfiken

Maken steker och stökar i köket och jag har ingen aning om vad han håller på med. Kanske borde jag veta det, kanske har han sagt det redan och jag i min sömndruckna hjärna lät budskapet passera. Därför är det spännande.
Matlusten har blivit lite bättre men jag får fortfarande inte ner några större mängder. Så kilona fortsätter droppa undan för undan. Maken kom på en bantningsslogan i går som vi fnissade en lång stund åt. "Bli smal och fin med Helens morfin", ja jag vet... mycket sjuk humor, men även den behövs ju ibland :)

Ska nog strax leta upp nån tv-tablå för att se ifall det möjligen finns nåt kul att se på. Igår blev jag så besviken när ett av mina favvoprogram, Bygglov, fått utgå till förmån för sport. Å jag tänker inte tjöta alltför mycket om detta (för man ska passa sig för att yttra sig negativt om sport). Men jag kan i allafall propagera för att jag tycker att det borde finnas en publik kanal för alla, som inte kräver ett specifikt abonnemang, där man kan visa sport. All sport 24-7 så slipper andra program i andra kanaler flytta på sig hela tiden.

Nu tillbaka till maten igen, undrar om det är fläsk han steker? Vet att han köpte det idag. I såfall blir det stekt fläsk, potatis och löksås. Underbar svensk husmanskost alltså. Mums!

Nej nu ska jag försöka sälja vår Audi till nån bilhandlare som köper bilar som inte vill starta. Så får jag väl leta en bra och billig andrabil sedan. Behöver ju en när jag ska börja jobba om ett par månader igen. Man är ju rätt hjälplös när man lånat ut bilen och den bara stannat och står bortglömd nånstans i det mörka Uppland. Sånt klarar inte jag. Jag vill ha kontoll och inte bara låta saker rinna mellan fingrarna. Frustrerande för mig då som knappt tar mig på toa själv... suck.

Men mycket kan skötas via dator, telefon och handräckning från maken. Tur jag har honom i denna sulliga värld.

Tjillevippen

Kommentarer
Postat av: Calma

Hej igen vännen!

Hmm,undra vad det blev för mumsigt,,men du fläsk potatis o löksås,det är HELT ok,mm



MM,blir så,det tar ett tag tills matlusten återvänder,då kommer kilona tbx,,uppmuntrande vá?,*L

menade ej så illa som det ser ut,,



Jasså bilen ska avyttrsa,nåja,det går säkert bra,

som du säjer,idagens datavärld,beöver man ju knappt vara fysiskt närvarande ngnstan,

Dock bra att operationer ej görs via nätet,L



JA,sporten är som det är,,men vi får hålla ut,det är väl över snart,för denna gången



HA det så bra du kan,fortsätt framåt,,

Stor varm kram från Calma:=)



2011-01-19 @ 22:08:07
URL: http://calma-s.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0