Nu bär det av

Nyvaknad och nybadad ligger jag här och tänkte bara tala om att natten varit bra, lite svårt att somna för att det värkte så förgrymmat i ryggen och benet, men somnade ändå efter en timme ungefär. Hann inte mer än somna förrän det utbröt ett kattslagsmål ute. Då handlar man på reflex och jag flög upp så det sa tjong i ryggen, Linkade ut och lockade på de tre av våra fyra katter som var ute. Max och Zelda flög in, men Mimmi såg jag inte till. Hon kom in alldeles nyss. Alla välbehållna som tur är. Det bor en jättestor katt här på området och han är väl inte helt nöjd med invasionen av våra fyra.

(slänger ut lite gamla bilder på juvelerna)

Zelda den förnäma katten. Fångar bara möss när husse hotat reklamera henne...
Zelda
Gårdens stora rovdjur. Mössen och råttornas skräck.
Mimmi

Flisan                                                                     Max

Våra katter har varit inne sedan vi flyttade hit 1 november. De har väl inte riktigt fattat vitsen med att bo i ett villaområde när man kan bo på en gård. Men så i går kväll så stod både Max och Zelda vid ytterdörren och ville ut. Flisan hade varit ute en kortis innan. Mimmi gick ut med viss skepsis. Kan nog bero på att det blivit mildare ute som de fick för sig att de skulle ut.

Som tur var somnade jag om snabbt igen. Men att gå upp kvart i 8 i morse var ingen lek för den som är van att sova till tio. Hemskt vilka konstiga vanor man fått över jul. Jag brukar annars vakna när maken går upp för att åka till jobbet. Sisådär sju - halv åtta.

Nu ska jag få på mig lite kläder, äta lite frukost, packa det sista, pussa på dottern och sen bär det av mot Väsby.

Återkommer lite senare.

Kommentarer
Postat av: ModelBea

Ja nu gäller det :)

2011-01-11 @ 09:46:58
URL: http://modelbea.blogg.se/
Postat av: Nilla

Välkommen till Väsby :o)

Kram

2011-01-11 @ 10:07:21
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Kaffehörnan

Fy låter ej kul

Dom som ser så snälla ut kan väl inte hålla oväsen

ska äta korv o makaroner

Jag säger mja när jag går

Ha de grejt

2011-01-11 @ 12:02:56
URL: http://www.kaffehornan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0