Irriterad på personalen

Får man bli det? Ja inte verkar dom vara änglar alla som jobbar inom vården minsann. I dag är det lördag.  Jag duchade och tvättade håret i tisdags. Idag så bad jag om en smärtstillande tablett efter frukost så att jag skulle kunna gå upp och ta en dusch. Jag har varit uppe och gått idag redan och det gick bra.

Då får jag till svar att jag inte kan gå och duscha om jag inte klarar mig själv och att mina pupiller var för små och att jag kan svimma. Men herregud, jag känner mig inte svimfärdig. Jag kan duscha snabbt så det inte blir för uttröttande. Då får jag nåt näbbigt svar om att jag inte ska jämföra mig med andra och att jag inte behöver duscha för att jag får besök idag. Det borde väl jag få avgöra och inte dom.

Det verkar inte som det ingår i deras arbetsuppgifter att hjälpa patienterna med deras hygien. Vem ska då hjälpa oss?

Jag blir bara så ledsen!

Kommentarer
Postat av: Susann

Oj oj Helen, tyvärr känner jag igen det där..råkade ut för en del sånt när jag låg inlagd på KS förra året. För min del blev jag mest arg...Men som jag sa till mina vänner här jobbar man själv med att skapa Sveriges bästa äldreomsorg,och att lära våra medarbetare om vad integritet och självbestämmande är, kanske dags för landstinget att börja göra det även för sin vårdpersonal! Sköt om dig och hoppas din dag blir bättre, och att du får hjälp med din dusch! kramom <3 Sussi

2011-01-15 @ 10:34:40
Postat av: Nilla

Tråkigt! Så där får det inte gå till. På en sån avdelning där man gör ryggoperationer måste man ju få hjälp. Har en kollega som bröt foten i höstas och låg på ett annat sjukhus. Hon blev också väldigt illa behandlad och fick ingen hjälp. Hon skrev ett brev till sjukhusledningen och även till patientnämnden om hur hon blivit behandlad.

För övrigt så hoppas jag att du mår bättre i dag.

Kram

2011-01-15 @ 11:03:38
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0