Från sjuksängen.....

Idag är ingen bra dag. Andra dagen efter operationen och idag har jag nog mer ont än jag någonsin haft någon gång tidigare i mitt liv.

Jag driver ut och in mellan sömn och dåsig vakenhet. Morfinpumpen är borttagen och jag har fått tabletter istället. Dom fungerar bättre men jag är fruktansvärt trött.

Har tvingat mig upp på toaletten ett par gånger och då passat på att gå ett par varv runt korridorerna. När jag väl har kommit upp är det skönt att få röra lite på sig, det är faktiskt ganska befriande att gå.
 
Det går bra att ligga ner men så fort jag skall röra på mig för att byta ställning känner jag verkligen att dom har bråkat rejält med min rygg. Att sätta sig upp är en pärs, svetten bryter fram och jag måste sitta stilla och vila lite när fötterna till slut når golvet.

Jag visste att det skulle bli på det här viset men det är ändock mentalt jobbigt att ha så ont. Hoppas verkligen att det blir bättre i morgon, men som kirurgen sa. Vi får ta en dag i taget.

(ovanstående inlägg tolkat och skrivet av Calle)


Kommentarer
Postat av: Nilla

Skickar ett par tusen STYRKEKRAMAR

2011-01-14 @ 19:10:08
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: LIENE

sv: ja du har rätt:) finns såna människor med, måste vara ännu svårare för de.

Vad bra att du tycker jag har intressanta tankar och fin blogg. Tack:D



Låter inte skönt. Men varför opererade du din rygg? Hoppas smärtan snart går över fast det är väl sånt som hör till många operationer. Sen blir det bättre.

2011-01-15 @ 09:45:55
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0