Förra gången

jag opererade ryggen var jag bara 15 år. Jag hade precis börjat nian. Jag minns att jag natten innan operationen låg på salen och kände mig rädd och ensam. Jag var så nervös inför vad som skulle hända. Jag hade aldrig blivit opererad förut så jag hade ingen aning vad som väntade mig.

Men jag var van hemifrån att knäppa mina händer och be, när jag kände mig ängslig och rädd.

Så gjorde jag även denna gång. En sång dök upp i mitt huvud. En sång som jag tror Arnold Börud har skrivit. I alla fall sjöng hans mycket populära kör TVERS den i på sjuttiotalet. Vi sjöng den även i Ekumeniska ungdomskören här i Byn vill jag minnas. Texten berörde mig stark där jag låg och kände mig ensam och rädd.

"Herren din Gud går före dig, han ska vara med dig
Herren din Gud går före dig, han ska aldrig svika dig
Du ska inte frukta mer och du ska inte vara rädd
Herren din Gud ska vandra före dig"


Jag såg i mitt huvud hur någon faktiskt hade gått före mig och banat väg så att det skulle gå bra för mig och med ens blev jag lugn. Så lugn i kroppen så att det kändes som jag fått något lugnande.

När personalen kom kl 6 och skulle göra mig i ordning inför operationen så fick jag en lugnande tablett. Men det märktes ingen skillnad. Lugnet hade jag redan i kroppen.

Jag hoppas att jag har samma lugn i kroppen när jag på onsdag morgon rullas in på operation.

Idag har jag lyssnat på Dottie Rambos underbara sång "Sheltered in the arms of God!


"I feel the touch of hands so kind and tender.
They're leading me in the paths that I must trod.
I'll have no fear for Jesus walks beside me
For I'm sheltered in the arms of God.

So let the storm clouds rage high,
The dark clouds rise,
They don't bother me;
For I'm sheltered in the arms of God.
He walks with me,
And naught of earth shall harm me,
For I'm sheltered in the arms of God".


Tänk att jag trots att jag är 48 år får vara ett barn i Guds famn.

Kommentarer
Postat av: stella

hoppas operationen går bra :)

2011-01-10 @ 18:08:35
URL: http://stellia.blogg.se/
Postat av: pauli♥

ja jag gillar den också.

jag ska kika in!

ta hand om dig

kram

2011-01-10 @ 18:41:58
URL: http://paulinabladh.blogg.se/
Postat av: stella

sv: Hej och tack :) Jag blev ganska nöjd, måste vänja mig lite. Men sen blir frisyren säkert jättebra :D

Har du haft en trevlig dag?

kram

2011-01-10 @ 19:39:26
URL: http://stellia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0