Åh vad jag älskar IP-adresser

För ibland visar det med tydlighet vilka anonyma och elaka inlägg kommer ifrån. Visste faktiskt inte att du/ni läste min blogg.  Men klart ni med är välkomna. Maja i Hässelby, som egentligen bor i en grannkommun, men det kanske är lite si och så med geografikunskaperna vad vet jag. Drar mig till minnes en barnbok med en annan Maja, med efternamnet Gräddnos. Fanns visst nån mer i den serien också... elake Måns vill jag minnas.

Nåja eftersom jag inte tänker lägga ner mer energi på kategorin onödigt så kan jag meddela att det doftar ljuvligt av pannkakor ifrån mitt kök. Min älskade make står och lagar för glatta livet. Jag har precis varit uppe och gått och träffat min underbara svärmor som kom med en fin bukett mörkrosa tulpaner och med inbundna kvistar av blåbärsris i blom. Helt underbar. Bredvid står en vas med gula tulpaner som mina föräldrar kom med.

Jag tycker tulpaner är så vårligt, på ett sånt där härligt krispigt sätt. Fick nya numret av Hus & Hem idag som jag legat och bläddrat i. Fick en del fina inredningsidéer. Idag har solen varit framme och det känns att vi snart har våren här... ja en del bakslag kanske innan, men den kommer - var så säker. Vår uteplats ligger i söder och dit kan man gå direkt från köket. Så då kan man sitta därute och lyssna på takdropp och njuta av den första vårsolen.

Det ska bli spännande att se vad vi har för roligt i vår trädgård. För eftersom vi flyttade in 1 nov så vet vi inte alls hur det ser ut. Vet bara att det ska finnas mycket fint, för det är en omskött trädgård.

Vi ska hämta våra fina pioner från Målda i vår, det har vi kommit överens om med nya ägarna, sen så köper vi säkert till lite egna plantor också att plantera ut. Oj nu försvann jag in i nån sorts trädgårdsiver... men men ... sån e jag. :)

Ha en fortsatt bra dag och kväll allihop och hoppas du både får ge och ta emot kärlek, att just du blir smekt på kinden och att du får höra hur otroligt värdefull och fin du är. Det finns en sång som jag brukade skicka med alla dagisbarn jag haft genom åren när de slutade dagis. Den går så här:

"Du vet väl om att du är värdefull
att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
för ingen annan är som du

Det finns så många som vill tala om
att du bör vara si och så
men Gud vår fader accepterar dig ändå
Det kan du lita på"


Kommentarer
Postat av: Nilla

Tur att de flesta här hejar på dig i alla fall. Men det är så sant som det är sagt. Ju "duktigare" ju bättre, många poäng blir det. Men om vi nu ska poängsätta så ligger du högt upp på min lista, bara så du vet det. Kram på dig

2011-01-18 @ 17:34:18
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: calma

Hej vännen!

Ja,man ska aldrig sluta förvåna sig,,men bara att egtl ej bry sig,men trist iaf,,



Ja,,älskar tulpaner,och xtra fint att få dom i den omtanken som du fått dem,,

Köpt till förra helgen o det blir nya till denna



Kolla in hos mej förrestenmen tyvärr inga tulpaner på bildL

Vi undrar oxå,vi flyttade iofs hit i maj,,men vi har gjort iordn lite själva,och vi får se hur mkt rådjuren käkat upp,i sin förståeliga desperata jakt på mat denna kusliga vinter,,



Mm,du har oxå en sån där omtänksam man,det har jag oxå,,d e bra med sånaL



Förresten,jag fick oxå trädgårdsdille,när jag såg lite gräsmatta bar,mmm längtar,,



Den sången sjunger vi i kören,den är så fin,,

mkt tänkvärt i den



Nu ska Calma natta,,

men stor varm kram till dej från mej,

2011-01-19 @ 00:37:25
URL: http://calma-s.bloggplatsen.se
Postat av: eva stureson

Ja men visst finns det folk som måste skriva saker och inte vågar stå för vem de är. Jag har så få läsare och patetisk blogg så än har jag klarat mig. Men många råkar ut för det, de får väl bar hoppa över att läsa i stället för attt reta upp sig på nåns blogg.Hoppas på et bra år för er hälsningar från vi i Flugbo mitt i skogen

2011-01-19 @ 11:46:17
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0