8 dagar kvar

Här sitter jag och sippar på min Skipperdrink, innehållandes vitlök, ingefära och lime (citronerna var slut) och givetvis en massa vatten. Nyttigt och gott! Strax ska vi åka till Bollnäs och handla mat. Var duktig och gjorde en veckomatsedel igår och en inköpslista, prydlig och fin och utskriven från datorn. Så denna vecka ska det väl vara ordning i Kapernaum i alla fall.

Måste köpa nya jeans till lilleman också. Han kommer att bli två meter den ungen. Växer så det knakar. Han har ingen lust att följa med men jag hoppas att få med honom ändå för jag vill ju att han ska vara med och välja.



Ja i övrigt har det inte hänt så värst mycket idag. Gubben har varit till tandläkaren (eller Tom Petty som Marie kallade tandläkaren för). Det gick bra och de plågade inte honom så värst mycket, vilket var tur. Jag har tagit ett varmt bad och stretchat för att om möjligt orka i affärerna.

Fåglarna ute har utspisats med två uppsättningar blandad kompott av fåglefrön. Rådjuren göre sig icke besvär i min trädgård, dem matar svärmor uppe på Pallas så där kan dom gott hålla sig. Annars är risken stor att de kommer och smaskar i sig blommorna i vår och då blir det Runarvarning på mig. Fast jag är en fredlig person annars.



Minns när jag bodde i Bålsta och hade köpt en hel kartong med penséer som stod vid entrén och på altanen på baksidan av huset. På en natt hade de glufsat i sig ALLT.  Utom den enda lilla krukan som stod vid entrén.
Då var jag inte glad, det kan jag lova.





Nä nu måste jag försöka göra mig klar så vi kan åka.

Tjoflöjt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0