6 dagar kvar

Fördelen med att ha en smått förvirrad make är bl a att man kan få julklappar i januari. Det fick jag idag. Ett fint vitt nattlinne av längre modell. Han hade tänkt ge mig det i julklapp förstås, på den dag man brukar ge julklappar. Men den glömdes bort i hans garderob, där den lyckligtvis återfanns idag när maken skulle hänga in sin rena tvätt.

Jag blev glad förstås och lade den i min packningsväska till sjukhuset. Nu är jag inte helt säker på att jag kommer att vara i det skick som man bör vara om man ska kränga in sig i ett natlinne, så det finns pyjamaser och andra myskläder i väskan med.

I går överansträngde jag ryggen med att städa ut julen så idag är det sängläge. Inte för att det var mycket jag gjorde igår, men det var tydligen tillräckligt. Jag bossade mest och talade om vart allt skulle. Men jag satt på en stol och packade ner lite pynt i en låda. Det är tur att jag har en hjälpsam och snäll gubbe som sköter allt här hemma just nu. Ja nästan allt. En sak är på min lott i alla fall. Det är att skura toaletten. För i min familj har det aldrig nånsin funnits någon mer än jag som varit utrustad med den sorters ögon som kan avgöra när en toa ska skuras. Eller så är det jag som är pedantisk. Inte vet jag, men jag vågar inte chansa. Tänk om vårt hem blir ett residens av lort. Hua... nej det är bara att skura på och hålla undan.

Nu ska jag ta en kopp te och se färdigt på "Återstoden av dagen" på tv.

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Nilla

Åh, vilken fin header du har fått. Ni är duktiga ni som har städat bort julen redan. Men jag förstår ju att det måste ske nu, annars hade ni väl fått ha jul ända till "påska" Ja det närmar sig med stormsteg. Hoppas att du inte är alltför groggy när jag kikar förbi på löwet. Men då får jag väl vända och komma en annan dag, inte mer med det.

Kram

2011-01-07 @ 10:32:13
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0