5 dagar kvar


Oj oj nu kryper dagen O närmare. Lite nervöst faktiskt men ändå välkommet. Hoppas bara att må hyfsat bra efter operationen så jag inte behöver vara så flummig när mina kompisar Nilla och Lotta kommer och hälsar på.  :)
Det är dom som i förväg talat om att dom kommer och jag ser verkligen fram emot det. Kl 14-19 är det besökstid BTW och onsdag är nog ingen bra dag för då sover jag säkert bara (å jämrar mig :/) men övriga dagar borde passa. Blir nog kvar över helgen också skulle jag gissa. Vill ni ha uppdaterad information går det bra att ringa Calle. Lägg in din E-post i kommentarerna på bloggen och tala om att du vill ha hans nummer så skickar jag det. Jag vet ju inte hur klar jag kommer att vara, men jag ska försöka uppdatera bloggen så fort jag orkar efter operationen. Eller så ber jag Calle.

Såja, då har vi avhandlat området operation igen. Nu till vädret. Här i byn skiner solen idag. Härligt! Längtar ut och skulle gärna ta en promenad, men tar mig ju knappt på toa. Men snart så...

Har en underbar utsikt ifrån mitt sovrumsfönster (samma som från Neas rum, köket och matsalsdelen i vardagsrummet.) På kvällarna kan man ibland se hela slalombacken upplyst och minns då att det var min morfars pappa Espespellas Pelle som upplät mark för att anlägga slalombacken en gång i tiden. Det är häftigt tycker jag.

För er utsocknes kommer här en bild:


Visst är den vacker.

Det är så otroligt mycket snö här. Ingenting har smält undan sedan första snön föll i början av november. Allt ligger kvar och nytt fylls på hela tiden så det ser så rent och fint ut. Maken har skottat på morgonen och nu rumsterar han om i köket hör jag. Själv ska jag gå och ta mig ett bad. Sen får vi se om ryggen orkar förflytta sig från ett läge till ett annat. Dvs från sängen till soffan. Då kan jag vara med på ett annat sätt. Fast maken tycker nog det är lugnast när jag hålls i sovrummet och inte ligger i soffan och talar om vad som ska göras. He he he... Han är underbar min Calle. Snällare och "ognälligare" människa finns inte. :)

Ha en fortsatt bra dag! Följ min blogg med bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0