I morgon

då ska stygnen bort. Doktorn sa 3 veckor, i papprena stod det 2 veckor. Så jag gick på doktorns råd. Så då ska det väl sitta ihop ordentligt i alla fall. Har varit lika trött idag. Sovit middag som ett litet barn. Har inte haft så ont och därför har det gått bra att minska ner på smärtstillande. Men det kan vara en anledning till att jag är trött också att det är en massa gift som ska ut ur kroppen. Får nog bli en Skipperdrink i morgon. Den har en renande effekt på kroppen.

Men det kan vara nåt som går också för såväl make som dotter har känt sig hängiga. Hoppas det bara är nåt tillfälligt för jag har varit sjuk så det räcker. Nu vill jag vara i farten.

Lärde mig ett nytt uttryck av Willy i TV-programmet Bygglov. Hawaii på buggen... ett annat ord för lite knas, efter vad jag förstår. Har man Hawaii på buggen är man inte riktigt som man ska, eller så är det nån företeelse som inte är som den ska. Om jag fattade rätt. Ja man är aldrig för gammal för att lära sig nåt nytt :)

Sov nu så gott så hoppas jag vi hörs i morgon och att jag är pigg och alert igen.

Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Jonny

Trodde också först att det var lite knas men alldeles i slutet av programmet så påannonserades nästa veckas avsnitt och där använder Willy samma uttryck och då förstår man att det betyder att man har fel på benen. Gammal Stockholmsslang antar jag.

2011-02-06 @ 00:17:16
URL: http://jonnykristoffersson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0