I flygande fläng

Gårdagen gick i flygande fläng.  Den födelsedagsfirande maken jobbade med skolbio hela dagen och jag och Lilleman var på Lillboskolan och hälsade på i den klass där han kanske ska börja i höst. Mycket positiv upplevelse tyckte både jag och Lilleman.

Efter skolan blev det ett besök på leksaksaffären här i byn, där sonen hade lite pengar till godo pga att hans förra radiostyrda helikopter gick sönder på sin premiärtur. Så det blev lite nya roliga saker inhandlade för hans del.

Väl hemkommen blev det en stunds undervisning. Svenska och matematik jobbade vi med, Lilleman och jag. Han är så duktig. Maken kom hem och började förbereda middagen. Jag skjutsade dottern till affären för att inhandla födelsdagspresent. Väl hemma dök sonens kompis M upp. Jag lekte konditor och slängde ihop en princesstårta.

Kl 19 dök våra föräldrar upp. Vi åt en god födelsedagsmiddag och drack kaffe och åt tårta. Sedan var det lite filmtajm.

Hade rätt ont i min rygg efteråt. Blir ibland påmind om att läkningen i ryggen tar längre tid än jag tror. För när man känner sig så bra som jag gör så gör man oftast mer än man borde. Det märks att det är mycket inuti som ska läka och det tar tid. Benläkning... det nya "cementet" (som jag kallar det) som ska läka ihop och bilda nya ben. Hur otroligt djupt de har skurit och härjat fattar jag nog inte riktigt än. Men jag är så tacksam för att jag gjorde den här operationen.

Många nya bloggläsare har tillkommit på senare tiden vilket jag tycker är jätteroligt. Jag vill verkligen uppmana er som har problem med er rygg att strida för er sak och bli utredda ordentligt. Kräv en magnetröntgen om ingen kan säga exakt vad dina ryggbesvär beror på. Finn dig inte i att bli hänvisad till smärtstillande och sjukgymnastik om du själv märker att det inte gör någon skillnad. Det är du själv som känner din kropp bäst och läkaren ska lyssna på dig och ska inte bara behandla symptom, utan verkligen utreda varför du har ont.

Näpp nu är det dags för mig att fylla i en enkät ifrån Stockholm Spine Center, där jag opererades. Nån sorts skriftlig uppföljning tror jag.



Ha en bra förmiddag!

Kommentarer
Postat av: Nilla

Men Hallå! Bromsa lite nu. Du behöver/ska inte vara så duktig jämt. Du får vila och ta det lugnt...jag lovar :) Men jag förstår att det är underbart att kunna göra saker och röra på sig igen. Och det är härligt att läsa om. Jag är verkligen glad för din skull.

Kram

2011-02-10 @ 19:23:11
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0