Helg med besök

Trots att jag är sjukskriven just nu och inte blir ledig från jobbet när det blir helg så uppskattar jag helgerna jättemycket ändå. De bästa helgerna är när så många som möjligt av barnen är hemma. I helgen är mina två yngsta hos sin pappa, men i gengäld kommer bonusdöttrarna hit. Det ska bli mysigt att träffas och umgås. God mat äter vi förvisso alltid eftersom maken är en strålande kock, men lite extra festligt till helgerna.

I morgon kväll kommer söstra mi Lotta på besök. (Bilden är från min möhippa juli 2009)


Jag längtar så för hon står mig så nära. Hon är inte min riktiga syster utan vi har varit vänner sen vi gick i första klass. Men vi är systrar i anden, som man brukar säga. Var så säker. Sen blir det en kanonvecka, nästa vecka, för då ska Lilleman vara här en hel vecka. Han brukar få göra så ibland så vi får träffas längre stunder än enbart helger. Då sköter jag undervisningen med honom hemma och det går jättebra. Bra att ha en mamma som är lärare :)

Vi kommer kanske att kunna besöka ett par skolor här också under veckan, eftersom Lilleman haft funderingar att flytta hit. Då kan det ju vara bra att få en liten uppfattning om skolor och kompisar. Yngsta dottern vill gå i gymnasiet i Stockholm och det kan ju vara spännande.

Jag minns när jag och Marie gick ut gymnasiet i Bollnäs 1980. Vi var så grymt trötta på Edsbyn, att vi till och men skrev en sång om det. Vi uppträdde med den på Superstartävlingarna som gymnasiet hade i Sporthallen. Sen flyttade Marie till London och jag till Gävle.

Men hur det än är så älskar jag min bardoms hembygd och med ålder kommer livserfarenhet och jag älskar lugnet och ron häruppe. Att återigen möta vänner från förr. Stockholm besöker vi ofta och gärna, eftersom vi har både barn och vänner där, men jag lovar att varje gång vi åker norrut igen och passerar Dalälven, då tutar vi med bilen.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Härligt med sån vänskap. Och apropå vänskap...i dag har Harry och jag tillbringat eftermiddagen hemma hos Monica A. Vi konstaterade att det nog var tio år sedan vi sågs. Men vi tog vid där vi slutade, de tio åren var som bortblåsta. Det var som om vi skulle ha setts för någon månad sen. Så tack Helen, du har ju ett finger med i spelet ;o)

Ha en trevlig helg...hälsa maken.

Kram

2011-02-04 @ 23:37:46
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0