Alla hjärtans dag!



Det bor en liten Karl Bertil Jonsson i både mig och min make. Dock stjäl vi inte av de rika, men ger med varm hand till de fattiga, av det vi har.


Så vi har valt att denna dag ge ett gäng varma filtar till barn i länder som inte har det så bra som vi. Det har vi gjort via Hoppets Stjärnas sida hoppfull.se


Mitt måtto när det gäller hjälparbete har alltid varit "Ingen kan göra allt, men alla kan göra något".
Fadderbarn har jag haft i 26 år i bl a hjälporganisationen Hoppets Stjärna.

Själv tycker jag att den dagen som idag är går i kommersialismens tecken, så det känns skönt att få göra något för de som inget har.

I Bibeln står det i Predikaren 11:1
"Sänd ditt bröd över vattnet, ty i tidens längd får du det tillbaka."

En sång på detta tema kommer så småningom i nästa blogginlägg.

Alla som vill är välkomna att anta utmaningen: "Ge en gåva till någon behövande på Alla Hjärtans Dag"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0