Spännande

Det är spännande idag att se ifall det går att blogga från datorn eftersom vi har en valp som "bitit upp hela internetet", dvs han har tuggat av internetkabeln så nu har maken fått tejpa ihop den så den funkar bara ibland. Men ny är på väg med post. Valpen är snart på väg han med, till sin nya matte i Västerås. Funderade på att skicka en rö-blå halsduk med honom :)
Idag har vi äntligen fått Audin såld. Till en ung kille i Järvsö. Känns skönt att ha fått bort den äntligen. Nybesiktigad UA blev den till slut.
Maken, jag och svärmor har varit på julkonsert i Bollnäs på eftermiddagen. Det var Bollnäs/Arbrå manskör som sjöng julsånger och vi fick sjunga med. Konstaterade att Bollnäspubliken envist valde att klappa på första takten, alltså på ett istället för två (bara musikfolk fattar det där tror jag) men det är fruktansvärt frustrerande för en gammal gospeltjej som undertecknad när folk klappar på ettan på "Go tell it on the mountain".... huvva...
Kören leds av min gamla majje K som jag hade i svenska på gymnasiet. Han är en av de mest fantastiska lärare jag har haft. En stor förebild för mig. Han var alltid så uppmuntrande och stöttande och fick verkligen oss elever att känna oss betydelsefulla och speciella.
Har tänkt mycket på det där, vilka människor som fyller oss med positiv energi och uppmuntran. Gudarna ska veta att det finns en del som är det motsatta också. Sådana som säger "Du är så........" och så kommer en massa negativa omdömen. Tänk vad gott det är då att få träffa på människor som får oss att känna oss speciella och som får oss att förstå att vi är värdefulla.
Vissa människor vet att saker kan såra och så gör de vissa saker enbart därför. För att de ger dem någon sorts tillfredställelse att göra någon annan ledsen. Man älskar att hålla liv i gamla konflikter och ger sig inte när det gäller att vara stygg på någon annan.
Medan andra å sin sida gör allt de kan för att andra ska må bra. Som har förmågan att gå utanför sig själv, som klarar av att se skillnad på sak och person. Som både kan säga förlåt och förlåta.
Jag tror på begreppet sådd och skörd. Som du sår får du skörda. Karma heter det i vissa kulturer. Förlåt andra för att du själv ska bli förlåten. Ingen av oss vet vilka bekymmer vi möter på vägen och snabbare än du anar kan situationen vara den omvända. Har du själv varit delaktig i ont förtal och att skapa split så kommer det att slå tillbaka på dig själv en vacker dag. Inte nu... nej inte än... men en vacker dag när du minst anar, då är det din tur.
Vi har rätt att göra fel, ibland riktigt galna misstag. Alla gör fel ibland, men vi kan ångra oss och säga förlåt och vi kan förlåta andra som ber oss om förlåtelse.
Näpp nu kom jag in på ett sidospår. Men det ligger mig varmt om hjärtat för jag tror vi alla mår bättre av lite vänlighet. Både att ge och att få.
Nu ska jag prata om stavgång igen. :D
Jag tog en 45 min promenad upp i Borgenbackarna idag. Tog en Cambridge på förmiddagen och blev bjuden av svärmor på restaurang efter konserten. Där valde jag lax som kändes som det nyttigaste som fanns på menyn. Gott var det!
I morgon ska jag ta maken med mig och om vädret tillåter hoppas jag vi kan ta en riktigt lång promenad. Är riktigt sugen på att gå Ullungen runt. Undrar om mina ryggmuskler håller för det. Ja håller gör de ju, men om jag får ont eller ej funderar jag nog mera på. Vem vet - kanske blir det så... Jag har ju bråddar nu i allafall så det är väl bara att "älga" iväg det. :))
Idag när jag kom hem från min promenad var mina föräldrar här. De hade varit med maken och hämtat gran. Då utbrast mamma: MEN vad smal du blivit... det gjorde mig glad. För jag har verkligen kämpat på med mat och träning. Fast smal är jag väl inte än... men jag är på god väg. Inget kan stå ivägen för mitt goda humör när det gäller den biten i alla fall.
Så ha nu en riktigt forsatt fin kväll, ta hand om varandra. För det bästa vi har ÄR varandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0