Jobbar och jobbar

Å vad det är härligt att jobba. Jag älskar mitt jobb och att jag äntligen får jobba. Jag kan aldrig sluta känna mig tacksam för det. Jag som förtvivlade ibland under tiden jag var sjuk och undrade om jag nånsin skulle få gå till ett jobb igen. Nu får jag det. Jag har ett jobb! Jag har underbara kolleger och på måndag kommer eleverna.

Det har varit mycket att göra. Planeringar och förberedelser och så har vi varit på föreläsningar med. Mycket bra och intressanta föreläsningar om att skriva sig till läsning och om läsförståelse. Roligt att fräscha upp kunskaperna och få inspiration.

Har letat fram arbetsmaterial som jag gillar att använda och förberett en massa. Men mycket återstår, men det är ju bara roligt.

Idag var jag dock så trött så jag gick och vilade en stund efter jobbet. Mitt under ett åskväder som drog fram med full kraft över bynn. Så med mig i sängen låg även 2 åskrädda hundar och en hund som inte bryr sig ett skvatt om åska (Lizzie).

Nä nu ska jag glåma på Hjalmars revy på Tv å lyssna på lite närskingska. (Marieuttryck).

Sen blir det middag, fläskfilé tror jag att det blir idag.

Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0