Jobb!

På måndag börjar jag jobba. Har heltidsjobb i minst tre månader framåt. Åh det ska bli så roligt. Ser verkligen fram emot att börja jobba igen!

Något mer positivt som det för med sig är att jag får en inkomst. A-kassan räcker knappt till mat och hyra. Ta frisörbesök till exempel. Jag klippte håret i januari, innan operationen. Sedan dess har jag inte haft råd. Så jag ska toppa håret själv, med hjälp av maken. Det känns fel att lägga pengar på hårklippning när man kan få en hel matkasse för de pengarna.

Berättade jag förresten att vår spis som vi har och när vi campar exploderade när vi var på Öland? Ugnsluckan sa PANG och så sa det klirr och så stod glasbitarna som en sky i förtältet. Tur ingen stod i vägen. Maken var i husvagnen och hade just slagit på ugnen och jag var utanför tältet. Spisen var 3 år gammal, köpt på Rusta. Så jag skrev och klagade när jag kom hem. Okej om saker slutar funka efter några år, men explodera ska de inte göra. Så jag fick ett presentkort på 800 kr. De köpte vi tapeter till vardagsrummet, så därför hade vi råd med det. Alltid något att glädja sig åt.

Så fick jag en gammal sekretär av min goa "söstra" Lotta. Med färg som vi hade kvar sedan tidigare blev den jättefin och övrigt som jag målat med (se tidigare inlägg). Så mina nöjen är gratis, i alla fall de flesta.

I morgon ska vi åka och hämta hem Lilleman. Syrran ska till Sollentuna och Lilleman hem till byn. Om en vecka börjar skolorna för juvelerna. För mig börjar det på måndag. Det tycker jag ska bli jättekul! Så jag är väl en av de få som inte har nån ångest för att semestern är slut. :)

Lite senare kommer bilder på vår nytapetserade tv-hörna. Håll ut...  :)

Kommentarer
Postat av: Sussi

Hej! Härligt med jobb, och att inkomsten ökar!!Vet hur det är, men man rättar mun efter kappsäck och lever därefter... tråkigt men det går det med! Man lär sig uppskatta när man får lite mer till hushållet... Hälsa Mattemys, önska honom lycka till i skolan, och lycka till även Du på ditt jobb! Många kramar till Er

2011-08-14 @ 19:55:37
URL: http://suand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0