I går och i dag

I går jobbade jag och lade sista handen vid förberedelserna inför skolstarten på måndag. Schemat ska jag renskriva och printa ut i helgen dock.

Här hemma förberedde vi Lillemans skolstart med. Fast han är ju så stor nu så jag får väl sluta kalla honom lilleman. Men är man mammas minsting så är man, oavsett ålder ha ha.

Vi var i alla fall in till Bollnäs och handlade kläder och material. Förutom pennor, sudd, block och sånt så köpte vi ett par jeans, ett par mjukisbyxor, 3 långärmade, 2 kortärmade och lite underkläder. Så får vi komplettera efterhand. Det behövs ju mera kläder nu när han bor här på heltid.

I dag tror jag det blir en tur till Erikshjälpen. Sen ska jag måla lite igen. Har hämtat de lådor som fattades till sekretären och de ska också få bli vita, sen finns det lite annat med att stryka vitfärg över.

Så det blir nog en dag hemmavid idag. Skönt tycker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0