Dagens

I dag har vi haft en fixardag igen. Jag tänkte fnissande för mig själv i morse att man får vara glad att man inte har större krav på sina helger än att jobba ikapp det man inte hunnit under veckan när man arbetat. Men det är så skönt att få saker gjorda.

Jag har storstädat kök och vardagsrum idag. Så har jag fixat lite med blommor, både ute och inne. Har även fått umgås och samtala med min goa dotter som är hemma på extra helg denna helg, eftersom hon ska och se sin idol Eric Saade på Furuviksparken i morgon. Dolly har bäddat och stökat lite idag så det kan vara så att hennes valpning sätter i gång snart.

I går köpte vi ett nätt och fint avlastningsbord på rean på Jysk. I och med detta fick vi undan den klumpiga köpmandisken som stått i hallen förut. Maken har städat och gått igenom prylarna i disken och burit ner och placerat den i verkstan. Alltid bra att ha extra förvaring där.
Så har maken klippt gräset och sågat av grenar i en av björkarna. Den som stör tv-bilden så vi hoppas att det funkar bättre nu.
Nu hör jag åskan på avstånd, så vi får se om vi får en rädd Jolly-hund här snart. Hon gillar inte när det åskar stackarn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0