Man får aldrig vara riktigt glad

Här har man kämpat med sorg och sjukdom och elände under alldeles för lång tid nu. Nu har hösten kommit och artrosen gör sig påmind den med, förutom diskbråck och spinal stenos.

För flera månader sedan berättade min man för mig att hans jobb skulle på konferensresa till Cypern. Han föreslog att jag också skulle följa med och betala min resa själv, vilket jag nappade på direkt. Han trodde inte det skulle vara några problem för det har hänt förut att familjer kunnat följa med.
Han meddelade sin chef så att min resa skulle bokas samtidigt som övrigas, av praktiska orsaker. Maken uppfattade det som att det var klart och ok.

I veckan frågade han återigen sin chef hur jag skulle göra med betalningen och fick då besked om att jag inte var anmäld. Då var det fullt på planet och försent att själv boka resan.

Jag blev så besviken, för även om jag vet att maken skulle konferera större delen av tiden så hade jag verkligen sett fram emot att få ligga i solen en vecka eftersom det lindrar min sjukdom så mycket. Jag skulle också velat resa innan min operation för efter vet man aldrig hur det blir och när man får tillfälle. Pga min sjukdom så vågar jag inte åka själv utan detta kändes som det ultimata sättet för mig att få lite sol och värme.

Så både maken och jag blev invaggade i tron att jag fanns bland de anmälda, men först när planet var fullt fick vi reda på att så inte var fallet. Fattar ni att jag blev arg, besviken och otroligt ledsen.

Varför inte säga det på en gång. Nej respektive får anmäla sig själva om dom vill åka, då hade jag kunnat göra det.

Så det har varit tårar idag med. Jag blir bara så trött på alltihop!! Får lust att säga nåt riktigt fult. Men ni känner ju mig. Är för väluppfostrad för det jag.... för det mesta!



Kommentarer
Postat av: Annika

Vad är det för ställe Calle jobbar på.. Låter ju inget vidare..

Så onödigt och korkat!

2010-09-23 @ 20:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0