Helg

Skönt med helg, även om läget är som det är just nu. På tisdag ska min ortoped i Bollnäs ringa mig, Det känns skönt att äntligen få en läkare att tala med och ställa frågor. Hon är ju den som kan min sjukdom bäst av alla och den enda som kan se till att det går fortare i kön också. Många av er bloggläsare och vänner har hört av er här, via FB, mail och telefonsamtal. Ni ska veta att jag är otroligt tacksam för att jag har så många fina vänner, från både när och fjärran. Ni är underbara och ert engagemang betyder mycket och gör mina dagar ljusare. Tack från djupet av mitt hjärta till Er alla!

Ju mer man nystar i detta så inser man att det är så många människor runt om i vårt land som blir uselt behandlade och illa bemötta i vården i Sverige idag. Jag är ju sen sån som hör av mig till politker, när jag upptäcker grava missförhållanden och så har jag gjort även denna gång. Så idag skulle mitt fall tas upp på ett möte i landstinget. För så här får det inte gå till sa de två som kontaktade mig i går kväll. Ska bli spännande att se vad nästa vecka har att erbjuda i denna farsen!

Nu till roligare saker. I dag har vi köpt klinker till badrumsgolvet. Svart/vit rutigt i med matt klinkeryta blev det och inte så stora plattor. Så i morgon ska min kära make klinkra golvet i badrummet och i nästa vecka kommer trespokaklet som vi beställt till väggarna.

Sen är det inte så mycket kvar så jag hoppas mäklaren får komma snart och fota och lägga ut på annons så de kan börja visa vår fina gård. Sen hoppas vi allt går snabbt och smidigt så vi hinner tapetsera och måla och byta porslin i badrummet i det nya huset och att vi är flyttade, installerade och klara innan jul.

Åbäkade mig in på Dollarstore idag, med smärtstillande och med kundvagnen som rollator. Ledsnar på att bara ligga här och se fyra väggar. Det var ansträngande, men värt! Jag fick handla lite fint till nya huset. Gardiner och kuddar till Lillemans rum och lite annat smått och gott. Passade på att bunkra upp med hygien och rengöringsartiklar också. Bra att ha sånt så det räcker ett tag.

Nu ligger jag och vilar ryggen igen, mannen har bio och dottern är ledig i från repetitioner ikväll och umgås med kompisar. I morgon kommer stora dottern och hälsar på. Det har jag sett fram emot länge.

Undrar om det är nåt bra på Tv ikväll då..... ska nog kolla tablån...

Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0