En vanlig morgon

Vaknade tidigt av något ljud i huset. Märkte att båda armarna var bortdomnade. Satte mig upp för att skaka liv i dem. Det tog lite tid men det gick. Passade på att gå på toa också med jag ändå var vaken.

Somnade om och vaknade för en timme sedan av att nacken inte gick att röra. Så trodde jag att det var, men när jag vaknat till liv lite mer så märkte jag att det var den intensiva smärtan när jag försökte röra nacken som gjorde att jag inte kunde vrida på huvudet.

Fick under smärta tvinga mig att vrida på huvudet åt olika håll. Det gick men ett par gånger svartnade det för ögonen.

Den här proceduren har jag varje morgon med mina fingrar, men smärtan känns mycket starkare i nacken.

Måste nog läsa på lite mera om artros. Kan alldeles för lite. Ska prata med doktorn om det på UAS på onsdag också.

Så inte går det att göra som Rönnerdal på morgonen inte. Skutta ur sängen med ett skratt....

Ta det väääldigt sakta och mjuka upp del för del för att ens ta mig ur sängen. Sedan finns smärtan där hela tiden under dagen ändå... men jag kan i alla fall röra mig litegrann...

Kommentarer
Postat av: Nilla

Nä det var länge, länge sedan det var någon Rönnerdal. Så skräpiga vi har blivit. Du kanske minns att jag hade ont i lederna när vi jobbade på Rälsen. Jag har fått diagnosen Fibromyalgi, efter många om och men. Och nu har jag gått och fått magkatarr på gamla dar. Så jag sitter inlindad i en filt och fryser och har ont både här och där. Jag skulle också behövt åka till värmen. Sååå synd att ni inte kom iväg. Förstår att du är arg och ledsen. Hoppas att det går bra med försäljningen och besöket på Uas, i alla fall. För nu tycker jag att det är på tok för mycket elände. Håller tummarna för er.

Kramar

2010-09-25 @ 16:24:29
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0