Recycling


Här är en bild på den fina handfatskommod som vi köpt på annons.

Jag är ingen slit och släng människa och jag har inga problem med att köpa begagnat. Så när jag hittade denna fina kommod med två handfat, blandare, skåp och spegel på blocket så slog jag till.

Maken har åkt till Österfärnebo och hämtat den.

Nu fortsätter jag att leta efter badkar och en ny toalett. Eftersom badrummet i det nya huset är rätt stort så kan vi få plats med ett hörnbadkar tror vi. Det befintliga porslinet i badrummet är väldigt slitet och behövde bytas ut. Men vi sparar med nån stor renovering till senare. Det är ändå rätt fint på väggar och golv så det blir en renovering light.

Det ska bli så skönt att äntligen komma på plats i vårt nya hus och ni kommer att få följa vårt inredande där med bilder här så småningom.

Nästa vecka ska vi skriva kontrakt och vi kommer att köra igång flytt direkt för målet är att ha tomt här den 1 nov. Vi har fått lov att ställa våra saker i garaget i vårt nya hus så länge tills de har hunnit flytta ut allt.

Mycket roligt att planera och jag hoppas få det mesta klart innan min ryggoperation.

Kanske bäst att hänga upp julgardinerna medsamma . Ett tilltag som jag vet att min bästa vän Marie skulle jublat åt. Saknar henne så, hon älskade julen!

Kommentarer
Postat av: Kristina Birkesten

Helén!

Så underbart att det har löst sig så bra med både husförsäljning och husköp!



Det är bara att gratulera! :o)

Hoppas ni ska hinna med de flesta flyttbestyren innan din operation och du ska veta att jag tänker på dig inför den!



Allt gott och Kram!

2010-10-18 @ 00:29:28
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Första november = första glöggen. Var det inte så? ;)

2010-10-18 @ 09:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0