Mä!

Tänk att det var redan 1 oktober som var Maries glöggpremiärdag, det hade jag glömt. Trodde liksom Pernilla att det var 1 november. Tack Johan för att du påminde mig. Då får jag se till att passa den dagen bättre nästa år istället för nu är det ju lite kört.

Men jag ska premiärglögga 1 nov i år jag har jag bestämt. Om det är möjligt så hoppas jag allt är klart så det blir i nya huset.

Idag har jag hjälpt min stora son med studierna. Mest varit bollplank, men det kan ju vara nog så viktigt det. Var glad att jag också hade i alla fall en bok som han kunde låna till en kommande kurs.

Har plockat lite saker i lådor så gott jag har förmått. Sakta men säkert så....

Nu ska vi strax åka och hämta sofforna till gillestugan. Jag ska försöka följa med jag med för att få lite miljöombyte.

Av röris har inte synts en skymt. Att byta rör skulle ta en halvdag sa dom. Besiktingen är på torsdag morgon.  Så hade ju hoppats att dom skulle komma idag. Suck!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, ja gisses :)! Tror faktiskt att hon hade 1 november för några år sen, men nu tror jag mig minnas att hon "smugit" sig till en tidigare glöggpremiär år efter år - tillsammans med den röda kulan :). Saknar henne idiotmycket emellanåt och kan fortfarande slås av det overkliga i att hon är borta.Kram.

2010-10-23 @ 10:36:16
Postat av: Frau Biber

Känns mycket sorgset när jag läser om Maries glöggpremiär. Innan Marie träffade Johan så hade vi tradition att dricka glögg kvällen innan julafton. Far och yngsta sonen (das kleine biber) klädde granen och vi två drack glögg.Ofta hände något oväntat som att granen rasade eller att det visade sig att all glögg helt plötsligt var urdrucken:). Hoppas det går bra med er flytt och att ni kommer att trivas i ert nya hus hälsar familjen Biber



2010-10-24 @ 19:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0