Krukmakarens kärl

Det finns en vers i bibeln som jag tycker så mycket om. Den handlar om en krukmakare som satt vid sin drejskiva och gjorde olika kärl. Ibland misslyckades kärlet, men det blev inte bortkastat för det. Nej han formade en ny klump av det trasiga och misslyckade, placerade klumpen återigen på drejskivan och gjorde ett nytt kärl.

Jer 18:4
"Och när kärlet som krukmakare höll på att göra av leret misslyckades i hans hand, begynte han omigen, och gjorde därav ett annat kärl så, som han ville hava det gjort."

Liknelsen är underbar. Om vi människor misslyckas, och det gör vi ju ibland (i alla fall jag :)) så är vi inte värdelösa och värda att kastas bort. Nej vi är viktiga och värdefulla och oavsett hur trasiga vi är så finns nya uppgifter för oss.

En liten filosofisk hälsning från mig till mina läsare idag. "Du vet väl om att du är värdefull, att du är viktig här och nu, att du är älskad för din egen skull, för ingen annan är som du".

Till nåt helt annat så är det ju glöggpremiär i helgen. I alla fal hos mig är november en julmånad. Så därför får ni en julsång med underbara Diana Krall att lyssna på som avslutning för snart ska jag åka till doktorn och sen ska vi göra slutaffären av Målda.

Ha en underbar helg allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0