Tack för det Televerket - NOT!!

Idag är jag liiite sur på Telia. (Läs inte mer nu C och J :)) Alltså på Telias sätt att söööööla med allt när man flyttar. Jag vet att maken anmälde i god tid att vi flyttar den 1/11. Trots detta fick vi besked om att vår telefon inte skulle kopplas in förrän den 8/11. Bredband och Tv skulle vi inte få förrän den 15/11. Så i går fick maken ett mail om att de skjutit på bredband och Tv till den 19/11.

Då blev jag lite sur, fick på nåt helt mirakulöst sätt mailkontakt med kundtjänst och frågade varför. Fick till svar att jooo det var visst nåt strul så nån gubbe var tvungen åka ut till nån station och göra nåt. Men VARFÖR ska det ta sån tid undrade jag då? De som bott här före oss har bott här i 25 år med samma telefonnummer. Vi har också varit abonnenter länge så det kan väl inte vara möjligt att nån ska ut å fixa med nå trådar?? Påpekade också alla abonnemang vi har hos Telia och att de borde veta bättre att låta sina kunder vänta i 3 veckor på att få bredband och tv. Vips hade madamen i kundtjänst ordnat så bredbandet skulle fixas IDAG.. tänka sig va?? Att man ska behöva ligga i som en räv hela tiden!!! Men Tvn skulle vi minsann få vänta på så det så. Så den diskussionen tänker jag fortsätta med dem i morgon.

Men jag fascineras av att de under flera års tid inte haft någon som helst mail där man kunnat nå dem utan endast varit hänvisad till ett telefonnummer till kundtjänst där en timmes väntetid i telefonkö varit mer regel än undantag. Att man först nu kan maila en fråga till dem. Att de har nån totalt värdelös tjänst som heter "Fråga Eva" där de tycker att man ska ställa frågor som den där fingerade personen inte begriper ett dugg av utan bara kommer med jålliga svar.

Det är därför jag tycker att de borde fortsatt heta Televerket efter som de fortfarande verkar vara en stelbent statlig myndighet i bästa öststatsanda!

Jag jämför när jag hade 3 som mobiloperatör. Då var det nån liten strunsak som jag tog upp en gång när jag blev uppringd. De tog genast tag i saken och gav mig dessutom en massa pengar i samtalspott. När jag flyttade från Stockholm för 3 ½ år sedan så fanns ingen mottagning i Grängsboskogen, men de gav sig inte. De vred på grejerna i masten på Gårdtjärnsberget för att försöka ge mig bättre mottagning och en massa annat som gjorde att jag kände mig som en viktig och betydelsefull kund. Trots att jag bara hade ett vanligt enkelt mobilabonnemang där. OCH det var inte fråga om att behöva vänta i 3 veckor. Nej samma dag eller dagen efter. Men ingen onödig väntan.

Kundservice - vad är det??

Som grädde på moset så lovade P på kundtjänst att vårt nya telefonnummer skulle börja gälla idag.
HA HA HA Inte ens det klarade de! Vi har fortfarande vårt gamla nummer. Kul för alla som jag meddelat att vi bytt fr o m idag.
Så de har en del att jobba på innan de har mitt förtroende igen!
PS Tur vi har Viasat oxå så vi kan se Tv ändå. De är snabba dom.... uj uj uj... inga 3 v väntan där heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0