Lycklig

Jag känner mig så lycklig och tacksam över att vi fått detta underbara hus. Steg för steg får vi det som vi vill ha det, med relativt enkla medel. Sovrummen blev så fina med nya tapeter. I barnens rum har jag bytt ut knopparna på garderoberna. Det blev så fint. Har fått hem kökstapeten idag och så ska vi måla luckorna. Det blir samma tapet och färger som köket på Målda. Tyckte det blev så bra. Knoppar till luckorna har jag inte hittat än. Ikea har ju till bra pris, men man ska ju ta sig dit också. Lite svårt när ryggen är som den är.

Har satt ut annons om badkar och torktumlare, hoppas på bra svar där. Jag är så glad att det gått så bra för alla djuren. Hästarna har fått nya ägare och även två av katterna. Zeke och Theo har flyttat till Järvsö, Tilda blev kvar på gården och Indy fick ny fodervärd i Grängsbo. Hugo bor ju sedan tidigare hos fodervärd och har det jättebra.

Våra katter Mimmi, Zelda, Max och Flisan trivs jättebra här. Vi var rädda att dom inte skulle hitta hem, men det har inte varit några problem. Vi har tom sett Flisan fånga en mus ute. Så det finns lite sånt att jobba med här för dem också. Hundarna Jolly, Dolly och Lizzie trivs också. De är nog extra glada för att Lizzies lillebror Teddie bor här på gatan.

På söndag är det fars dag. Då har vi bjudit hit mina föräldrar och Calles mamma. Blir lite god mat lagad av mästerkocken C. Hoppas jag fått upp lite gardiner till dess.

Nu ska jag titta på TV. Sälj eller släng med Lulu Carter. Ett riktigt inspirerande program för mig som gillar att städa och rensa ut. Jösses.... människan har höööögar med kläder på badrumsgolvet. Burr... förstår att hon behöver rensa. Hela hemmet är totalt överbelamrat. Äckligt!

Ska bli spännande att se vad Lulu gör åt det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0