Om att må

Jo nog mår man alltid... bra ibland, mindre bra andra gånger. När man har ryggvärk kan det vara nog så frustrerande att inte kunna göra allt man vill. Ja jag vet att det finns folk som har det värre och jag är tacksam att det "bara" är detta.

Men jag tänker ändå skriva om detta ändå.

Har haft ett par dagar med intensiv värk nu. Idag på morgonen fick jag ta en smärtstillande, något jag inte brukar behöva göra förrän till kvällen.  Men nånting ligger nog i kläm i nacken för jag blir yr så fort jag reser mig och det är ibland svårt att fixera blicken. Försökte på makens inrådan sova en stund. Sov någon minut, vaknade med ett ryck och ett hjärta som rusade. Så skippade det.

När man ligger och inte kan göra så mycket får man desto mer tid att fundera. Har känt mig lite smått irriterad idag och det brukar bli bättre när jag skriver ner det jag tänker så därför blir det kanske lite gnälligt i bloggen idag. Så ni som inte klarar sånt ombedes läsa nåt annat och återkomma en annan dag när jag är på bättre humör.

Jag irriterar mig på människor som bara ska ha och ha. Oftast utan att själv behöva göra något. Saker ska helst droppa ner av sig självt i framför deras näsor. Nån annan ska fixa det. Själva är dom ju de mest fantastiska människorna i världen och världen torde snurra runt enbart dem. Tro inte att vad som helst duger.. nej det ska vara märkesprylar också.  Prylar och prylar men för att inte verka alldeles för vanliga så lägger de gärna till sig med någon udda liten företeelse. Gärna som de snott från nån annan. Nån udda liten kulturyttring som man kopierat från nån äldre och mer världsvan person. Så har man fixat den imagen också.

Men skrapar man bara på ytan så flagar färgen direkt. De är i själva verket grunda som en tallrik filmjölk.

Dessa människor skaffar sig sällan utbildning på egen hand. Helst ska de ha jobb de inte är kvalificerade för just bara därför att jorden faktiskt snurrar runt dem. När de blir äldre kan det faktiskt bli så att de blir tvingade att skaffa sig utbildning. Men tro då inte att de kostar på sig den själva. Nej det gör det samhälle som faktiskt tvingar dem.

Falska doktorshattar är vanliga bland dessa människor. Man titulerar sig gärna med sånt man inte är.

Man ser dem i tv ibland. I program som "lyxfällan", "du är vad du äter" och "rent hus". Vissa skulle nog platsa i alla tre programmen.

Så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0