Vila i frid Marie Andersson

Min allra bästa vän Marie Andersson fick i natt ge upp kampen mot cancern.


Trots att denna dag varit fylld av tårar och gråt tror jag inte att jag förstått vidden och bredden av att du är borta Marie.
Jag kommer att upptäcka det varje gång jag upplever, ser eller hör något som jag alltid brukade dela med dig. Jag kommer att ta upp min telefon för att ringa, skicka ett sms...  för att komma på att du inte finns här. Jag kommer länge att tro att det är du när det donglar i datorn och någon vill prata på msn.

Du var min bästa vän och jag vet att jag var din! Jag var glad att jag hann tala om för dig hur mycket jag älskar dig och jag är glad att vi hann hälsa på dig hemma för bara några veckor sedan. Jag är glad att vi hade kontakt nästan dagligen i de senaste åren.

Tack för allt! All humor, allt roligt vi haft, alla skratt, det kan omöjligt finnas två personer i världen som skrattat så mycket som du och jag. Med dig kunde jag prata om precis allt. Vi var vänner i vått och torrt. Ingen kunde ändra på det.

Jag känner mig halv utan dig. Det kommer alltid att fattas en bit i mitt hjärta. Alltid, alltid! Till vi ses igen Marie, för det vet jag att vi gör.

När jag kommer med tåget, oavsett i vilken vagn jag än får åka, då vet jag att du står där på perrongen och väntar på mig! Då du Marie, då är det slut på gråt då ska vi flessa igen!!!

Knowing you´ll be there makes it easy to go home.

Love you endlessly!

Kommentarer
Postat av: Marc

Hej Hélen,

Jag kan inte sluta att gråta efter läsa dina sköna orden. Jag kan inte föreställa mig din sorg.



Marie visste att hon hade den bästa vän att man kan ha.



Stor kram,

Marc

2010-06-04 @ 23:20:04
Postat av: Ulla Bomark

Det enda sättet att gå vidare, att orka är att minnas det ljusa stunderna ni två delat...alla skratt...alla minnen...ta fram dom när det känns oerhört tungt!

Kramar från en fb vän

2010-06-04 @ 23:45:10
Postat av: Nilla

Kära goa Helen, det gör mig så ont. Hur mycket sorg och elände ska du behöva drabbas av. Men det är väl så att det är de starka människorna som får ta en större del. De är såna som du som klarar av det. Kan tyckas orättvist, ja visst är det så. Men jag tror, jag vet att du klarar detta. Du har ditt ljusa sinne, din man som verkar vara underbar, dina barn, bonusbarn och nu en liten överraskningsvalp. Han kom väl precis i rätt tid. Tänker på dig. Och skickar med många kramar.

2010-06-05 @ 17:48:40
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad fint skrivet Helen, vi här i Kumla har har läst allihop.

När jag ser bilderna från ert bröllopp minns jag hur bra bra vi hade det och hur vi såg fram emot att flytta till huset.

Nu är det så tomt, saknar Marie så förtvivlat.

Kommer alltid älska dig Marie!

2010-06-06 @ 22:24:01
Postat av: Helén

Tack snälla J! Jag är glad att veta att Marie hade dig vid sin sida. Din kärlek och omsorg om henne var så stor och vi kunde verkligen se att ni två delade nåt mycket speciellt. Jag vill att du ska veta att C och jag finns här för dig. Vi är dina vänner och kommer alltid att vara.

Saknaden är stor och jag vet hur du känner.

Hon fattas oss!



Skickar en varm kram till dig från mig och C. Hälsa Dorothy och Stig. Våra tankar finns hos er hela tiden. Tveka inte att höra av er.

Vi finns här och ställer upp!

KRAM!!

2010-06-07 @ 08:47:35
URL: http://hembretsen.blogg.se/
Postat av: Ewa-Lena

Så fina ord Helené!

Marie var en arbetskamrat till mig och jag är glad att jag hann besöka henne och få se hennes hus i höstas. Kan inte förstå att en så stark och glad tjej är borta.. hon hade precis fått ett hus och en underbar kille och så rycks allt bort, så svårt att förstå. VARFÖR? Den frågan får jag förstås aldrig svar på.. Men Marie försvinner aldrig i mina tankar. Sov Gott lilla vän.

Kram Ewa-lena Sjöström

2010-06-14 @ 14:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0