I tystnaden

Familjen åkte igår. Barnen till sin far där dom ska ha semester i 3 veckor, mannen åkte hem för att jobba och se till gården. Han kommer mot slutet av veckan och jag längtar redan.

Tror jag behöver denna vecka för tid till att tänka, rensa hjärnan och bara få vara.

Drömde om Marie i natt. Vi pratade en kort stund. Det kändes bra att vakna i morse och ha den känslan kvar.

Annars är det lite pedant-pansjis-varning på mig när jag blir kvar alldeles ensam i en husvagn.

Städade både husvagn och förtält riktigt grundligt igår eftermiddag. Diskar alltid så fort jag ätit. Lade kläder i blöt i går kväll, tvättade upp och hängde på tork i morse.

Jag kanske borde gå upp och joina dom på pansjisraden bakom oss. Där bor det en rad med folk som snart ska gå i pension eller nyss har gjort det. Dom har alla hyfsat nya vagnar, snygga förtält och sprillans nya Volvos. Dom samlas i grupp runt halv 8 - 8 varje morgon. Alla har baden-baden stolar av nyare modell. Där sitter dom sen och pratar och solar hela dagen. Några ser rent läderartade ut. Dom går in till sig själva endast för att fixa mat, men sedan sitter dom där igen. Det händer att farbröderna får viktiga mobilsamtal och då går dom en bit och pratar med hög röst med sina affärskontakter.

Näe... jag tror jag drar till stranden idag. Jag och en god bok, en solstol och ett badlakan och en flaska saft.

Blir bra det!

Solen skiner idag med och det är härligt!

Ha de gött!

Kommentarer
Postat av: Nilla

Det låter alldeles, alldeles underbart. Hoppas att du njuter och vilar upp dig nu.

Kramar

2010-06-28 @ 16:45:48
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0