Höhässjning och loppis

I går kväll hade vi besök av min svärmor och min mans bror och hans fru. De sistnämnda bor i Ö-vik. Vi grillade oxfilé och lammkotletter så det var gött värre kan jag tala om. De sov över hela klabbet och det funkade ju bra efter som båda barnens rum var lediga.

Efter frukost åkte gästerna och då åkte mannen och jag på Erikshjälpen. Vi skulle egentiligen bara hämta saker som svärmor lagt undan för vidare transport hem till henne, men som vanlig var jag tvungen ta en liten lov därinne. Tur var väl det för jag träffade min kompis Annika och en del av hennes familj och en annan bekant dom vi bodde granne med när jag var liten. Så i kassan träffade jag en gammal jobbarkompis från min tid på dagis här på byn.

Jo för jag hittade ju lite fynd också givetvis. Jag fyllde ju år i onsdags och då fick jag lite födelsdagspengar. Jag lovar att dom räcker länge när man, som jag, gillar att handla på loppis.

I onsdags och torsdags var vi till Bollnäs. Där besökte vi Nibo Caravan (för att kolla på gardiner till förtältet - men rackarns vilka snygga vagnar dom hade.... uj uj uj). Vi besökte även Jysk och handlade trädgårdsmöbler till svärmor, sedan Erikshjälpen i Bollnäs och även Röda Korset.

RK har riktigt bra priser dom! Erikshjälpen tenderar att bli dyrare och dyrare för varje gång man kommer in där.

Jag har köpt bl a en virkad vit gardinkappa till långa fönstret i vardagsrummet, en skål, en gammal tavla, en blompiedestal i fulfuru som jag genast målade vit, ett par fina blomkrukor (bla ytterligare en änglakruka som jag också vitmålat och ska sätta spets på), en helt ny bädd till djuren, en lampskärm, ett par dukar.... hmmm kan vara mer också...

Ska försöka lägga ut lite bilder här via min IPhone senare.

Mannen har hässjat hö. På gammalt vis och för hand med endast en kratta. Det ni! Men snälla Jonpers Erik var ju här och slog gräset åt oss i förrgår så det är ju synd att bara låta det ligga. Vi hoppas få ut lite hö av det till hästarna i vinter.

Nu ska jag sträcka ut min värkande rygg i soffan och hoppas TV bjuder på nåt skoj!

Ha de :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0