Med en duns.....

.....landade vi tillbaka i verkligheten igen. Inte hade kylan gett med sig heller som jag hoppats. Men snälla Emmas snälla pappa har varit och fixat och ställt om se elementen fungerar bättre. Tack för det säger jag!
Har eldat i köksspisen också, det är mysigt tycker jag.

Maken åkte på kurs i förrgår till Åre. Där blev han magsjuk och kunde knappt vara med på något stackarn. Så nu sitter han på tåget på väg hem och jag längtar grymt efter honom.

Tåget ja..... och SJ. Jag funderar om alla deras avgångar krånglar?!?! Eller är det bara när vår familj är inblandad? Strax innan nyår så var det grymma förseningar när Carro

skulle hem från Stockholm. Hon fick sitta i Gävle hur många timmar som helst och invänta ett försenat tåg, mitt i natten. Dessutom så gav SJ oss fel tider när vi ringde och hörde om det skulle löna sig och åka och hämta henne i Gävle. Ingen ordning på nånting alltså.

Så nu när mannen ska åka hem så var det fel igen. Så dom fick ta buss mellan Åre och Östersund och sedan var det nåt fel mellan Ånge å Ljusdal så då kanske dom fick ta kustbanan och sen buss från Söderhamn till Bollnäs. Får väl se hur det blir. Inte så kul när man nyss varit magsjuk när det blir krångel när man ska hem.

Idag har dagen varit intensiv även för min del. Började med att skjutsa dottern till skolan, sen hem och ge lilleman frukost (han är också hemma från skolan och har varit magsjuk - har precis kommit igång och kunnat börja äta lite). Efter frukostvärdinneuppdrag så åkte jag med dotterns hund Dolly

till veterinären. Hon har varit svullen i ena ögat ett par dar och veterinären konstaterade en skada på hornhinnan och sedan fick vi både salva och ögondroppar utskrivna. Dessa fanns naturligtvis inte hemma på Apoteket i byn, men de beställdes snabbt och jag ska få hämta dem i morgon förmiddag.

Sen till Ica och handla. Har bestämt mig för att bli pigg - är trött på att vara trött... om man så säger.
Köpte ginseng och blutsaft. Rosenrot och vitaminer hade jag redan så nu ska jag vara duktig och ta en massa piller på morgnarna. Köpte ekologiska havregryn och krossade linfrön att koka gröt på till frukost. Kände mig riktigt nöjd med mig själv och åkte hem.

Har känt av ryggen mer än nånsin sen jag kom hem. Svårt att vila när man är ensam. Ska bli bättre nu när mannen kommer hem igen. Det är svårt när man inte kan lyfta och när man har ont i armar och axlar. Har en tid hos doktorn på måndag och hoppas verkligen att hon skickat in remissen till kontraströntgen. Får se om jag blir sjukskriven igen. Antagligen eftersom jag har t o m svårt att klara min vardag.

Har trots detta försökt göra lite fint här hemma. Städat det jag kunnat. Tur doktorn var snäll och skrev ut lite trudeluttpiller åt mig för annars hade jag väl inte kunnat röra mig.

Djuren här på Målda gillar inte heller kylan. Katterna går knappt ut och hundarna (alla utom Jolly och Hugo) vill helst slippa gå ut och kissa. På lördag ska en av våra valpar, Loulou, flytta till sitt nya hem i Skåne. Min snälla man ska åka bil och lämna henne i Göteborg, där hennes nya matte Yvonne möter upp. Tycker ibland att vi har en förmåga att kuska och åka alldeles för mycket i vår familj... men men.... ibland måste man som sagt.

Kul är att Loulou kommer till en kennel. Hoppas hon får fina valpar där i framtiden.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0