Gran Canaria

Åh vad det är härligt att få åka till solen och värmen just när det är som mest kallt och snöigt i Sverige.  Njuter verkligen i fulla drag att få uppleva detta. Mina leder känns mycket bättre i värmen och tack vare hotellets skickliga massös känns även rygg och nacke bättre. Fick massage igår och ska få igen i morgon.

Tror jag ska gå och få massage istället när jag kommer hem till Sverige istället för att gå till sjukgymnaster som bara tittar på en och ber en böja sig åt olika håll och sen ger en övningar att göra hemma.

Det här känns mera värt.

Vi tar det mest bara lugnt här. Vaknar runt 9 äter frukost på terassen, går till poolen och ligger där och läser, lyssnar på talböcker och badar givetvis. Äter lunch, forsätter vistelsen vid poolen, sover lite siesta och går ner till samhället här och strosar i affärer och äter middag.

Solen skiner och temperaturen är på behagligt dryga 20 grader.

Vi har hittat ett Steak house här som serverar otroligt fin mat. Riktiga kvalitetsråvaror. I går skulle vi dock pröva lyckan på en restaurang som serverade fisk och tjejen som tog emot oss visade oss fina filéer som var nyfångade i Arguineguin under dagen. Det tyckte vi lät gott, men när den kom in så visade det sig vara en fisk med ben, fenor, tänder och dessutom ögon som stirrade på mig från tallriken.

Min kära make räddade mig och tog bort det äckligaste och sedan försökte jag pilla i mig fisken efter bästa förmåga. Dock var den väldigt smaklös, för att inte tala om dom kanariska potatisarna. Usch! Tänk er att ni får kokt potatis med skal över från middagen, låter den stå ett par dar och sedan häller en stark sås över och serverar.

Ni som känner mig vet att jag normalt inte är speciellt petig med maten, men detta var för mycket. Så när servitrisen i vanlig ordning frågade om maten smakat gott så sa jag att jag inte tyckte så. På ett vänligt sätt naturligtvis men jag ville ju inte ljuga. Då fick vi varsin Irish Coffee gratis som plåster på såret och det var ju snällt. Tjejen som visat oss filéerna blev upprörd på sin kollega som serverat oss benig fisk med ögon, men vi gick därifrån sedan så fick dom göra upp det där bäst dom ville.

Men vi lär ju inte gå dit igen i alla fall.



Den vinterbleka hyn har i alla fall fått ge vika för en fräsch solbränd ton och det är sånt som livar upp en alldeles otroligt.

Jag tror faktiskt att jag egentligen skulle varit född i ett varmare land jag. Trivs som bäst när det är sommar. Vintern är fin, men alldeles för lång och för kall.....

Kanske vi blir pensionärer boende på nån grekisk ö eller på spanska solkusten jag och min man sedan. Skulle kännas rätt okej det.

Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0