Glad

Vägde mig alldeles nyss och vågen visade på minus 3,6 kg. Började i måndags och eftersom jag har problem med rygg och leder har jag inte kunnat motionera så jag är mer än nöjd med det resultatet.

Nu vet jag ju att det alltid går snabbare med viktnedgång när man precis börjat och trögare sedan. Men ändå... jag är jätteglad och det sporrar mig att fortsätta.

Varför gör jag nu det här? Varför vill jag gå ner i vikt? Jag vill ha ett sunt BMI och sunda centimetrar runt midjan.

Jag är livrädd för att få hjärt- och kärlsjukdomar och diabetes. Att kläder sitter bättre och att man förhoppningsvis ser snyggare ut ser jag bara som en bonus. Det är inte mitt huvudsyfte.

Förresten är jag inte så säker på att man blir snyggare. Kan tänka mig att man får hängtuttar och blir rynkig... men det bekymret får jag ta när det kommer i så fall.

Men bara tanken på att buken invändigt är fylld med en massa fett kan ju få vem som helst att lägga om sin kost och gå ner i vikt. Kolla operationsbilderna på tv...usch...

Hur som helst så har jag ju lovat mig lite belöningar för varje 2 kilo jag tappar så de första 2 kilona innebär att jag ska köpa mig en fin hårinpackning och en Må bra tidning. Lite fånigt kanske, men för mig känns det viktigt eftersom det slutliga målet är en bra bit bort.

Idag har jag legat kvar i sängen och sett på en av mina favoritbloggare Vimmelmamman, som var med i Malous program efter 10. Jag har druckit en proviva och nu ska jag ta en Cambridge och ett varmt bad.

Återkommer säkert mer idag med mera rapporter

Kommentarer
Postat av: Agneta

Heja heja gud va duktig du är! Grattis till de första kilona =)



Ja jag förstår exakt vad du menar ifråga om hälsan...det är viktigt, vi lever bara en gång och därför är det viktigt att vi sköter om oss så vi kan göra ännu mer =))



Kraaaam och lycka till och ha en underbar helg



Agneta

2010-01-29 @ 10:58:16
URL: http://stinsan.blogg.se/
Postat av: Agneta

Heja heja gud va duktig du är! Grattis till de första kilona =)



Ja jag förstår exakt vad du menar ifråga om hälsan...det är viktigt, vi lever bara en gång och därför är det viktigt att vi sköter om oss så vi kan göra ännu mer =))



Kraaaam och lycka till och ha en underbar helg



Agneta

2010-01-29 @ 11:01:08
URL: http://stinsan.blogg.se/
Postat av: Calma

Hej där tjejen,,

Du är jätteduktig,tycker jag verligen,och visst blir man sporrad när de första kilona försvinner,



Jag har ju som sagt tidiagare gått ner dryga 13 kg,och då gick jag sjkskr efter fotoperation oxå o kunde ej motionera.

Nu är motionen i full gång.dock ej från i onsd,är ju gnmförkyld o så,,



Men som bekant så är inte alltid det svåraste att gå ned utan att stanna kvar där,,



Ja,lite rynk o häng här o där,men spana in mej,jag blir 60 år,i okt,o har lite naturliga rynkor,har fött x antal barn i livet,jag begär inte att jag ska se ut som em tonåring i kroppen,,

Ska väl synas att man levt liteL



När jag mätte midjan för ett tag sen hade jag minskat 10 cm,alltså 1 DM,DÅ blir man glad,,



Köper nya kläder nu,men försöker hitta billiga för jag ska ju gå ner mer,för min hälsas skull,

Men huvudsaken är att man gör detta för sin egen skull,hälsans skull,sen är det bara plus att man ser frächare ut m.m,,



Ha en underbar helg,,kämpa på,,

Kramen från mej,,Calma:=)

2010-01-29 @ 17:32:22
URL: http://calma-s.bloggplatsen.se
Postat av: Ellinor

Oj Oj Oj, Nu fick ja dåligt samvete har börjat varje dag att börja på ett nyttigare Liv,men när kvällen kommer åker jag dit. Grattis till dom försvunna kilona snart kommer jag efter (Tror Jag)

Ellinor

2010-01-30 @ 10:40:20
URL: http://ellinorshus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0