Enformigt

Dagarna just nu är rätt enformiga. Det känns som jag förflyttar mig mellan sängen och soffan och en gång per dag till badkaret. Tråkigt att ha så här ont men i och med att operationsdagen kryper allt närmre så ser jag en ljusning i allt detta jobbiga.

Börjar bli rätt duktig på Tv programmen för det blir mycket tv-tittande, surfande, läsande och massor med gos med djuren. Just nu ligger tre belåtna hundar bredvid mig i soffan. Något de sällan får göra för vardagsrummet är en hundfri zon. Men vi har bestämt att soffan är ok när vi är med. Dom går inte in förrän vi säger att det är ok, oftast... Tycker dom är riktigt duktiga.

I morgon kommer goungarna hem. Längtar så efter dom. Idag ska maken åka och handla. Lite annat än julmat då :) som vi ledsnat på vid det här laget. Jag längtar efter mina goda kycklingsallader och dinkelbröd, proviva och morotsjuice.

Blir lite normalare rutiner nu när julen är över. Nyårsafton och sen är det back to basic.

Undrar om det är nån som går och gömmer saker för mig här hemma förresten. Min favorit munkjacka är borta. Har letat och letat och letat. Älskar den, har fått överta den av min man, den är marinblå och är så där välanvänd och mysig. Men ben har den fått tydligen.... irriterande....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0