På MRT

Magnetröntgen idag gick bra. En timme tog det och kontrast sprutades in i armen. Jag var lite rädd att kontrasten skulle sprutas in i ryggen, för det gjorde dom när jag var 15 år och skulle operera diskbråck. Men som tur var så har metoderna ändrats under åren som gått. Lite läskig känsla var det att åka in i tunneln men tjejen som jobbade där var jättegullig och förklarade hur allt gick till så det gick faktiskt bra.

Jag fick hörlurar med musik från Mix Megapol, men det hördes knappt nåt för röntgenapparaten väsnades. Det var som en byggarbetsplats med betongborrar och annat som lät. Tur var det kanske, för enda gången jag hörde nåt så spelades Lady Gaga och henne klarar jag mig utan.

I  min högra hand fick jag en dosa att trycka på ifall jag tyckte det var obehagligt och ifall jag ville bryta. Den behövde inte användas som tur var.

Om en vecka ska allt vara klart så då ska min ortoped ringa och berätta för mig vad de hittade. Det ska verkligen bli spännande. (Annika: Vi får väl se om dom tycker det var en vacker ryggrad.... he he he).

När jag var klar så åkte vi och köpte Lizzies valplåda och sedan bar det av mot hemmet. Vi stannade förbi på Willys i Bollnäs och handlade.

Sedan har jag mest vilat ryggen för bilresan var otroligt tröttande.

I morgon har jag lite pappersarbete framför mig. Ska skicka in lite papper till försäkringsbolager bl a. Man kan få ersättning därifrån när man gått sjukskriven länge. Men det kan jag fixa med i liggande ställning också i fall ryggen tänker vara lika jobbig i morgon.

Nej nu är det dags att sova alldeles strax. Så nattinatt allihop och tack för alla fina hälsningar här och på FB.

PS Grattis till min kompis Elizabeth som är alldeles nyförlovad. Bamsekram och lyckönskningar.

Åter i morgon med lite Rigabilder bl a.

Kram kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0